2011. január 24., hétfő

Krumplileves füstölt kolbásszal

A hétvégén valami könnyű, de mégis finom levest kivántunk, ami könnyen és gyorsan el is készíthető. Így esett a választásom anyukám hagyományos krumplilevesére, amit házi füstölt kolbásszal gazdagítottam.
Mondhatom nagyon finom lett, és a gyomrunkat sem terhelte meg. És nem mellesleg fél óra alatt elkészült.


Hozzávalók:
  •  6 - 7 darab közepes krumpli
  • 1 darab murok
  • 1 fej hagyma
  • tetszés szerinti füstölt kolbász
  • 1 dl tej
  • zellerzöld
  • babérlevél
  • petrezselyemzöld
  • pirospaprika őrlemény
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál ecet
Elkészítés:
Egy fazékban a vizet odatettem főni. Amíg felfőtt a víz, a krumplikat, a hagymát és a murkot meghánttottam. A krumplit kockákra, a murkot hosszúkás szeletekre vágtam. Amikor a víz főni kezdett beletettem a felkockázott krumplit, a felszeletelt murkot és a hagymát egészben. Megsóztam, beledobtam három-négy babérlevelet, egy szál zellerzöldet. Amíg főtt a leves, serpenyőben megpároltam, majd picit pirítottam a karikákra vágott kolbászt, amikor elkészült kivettem a zsírból. Amikor a krumpli és a murok már  majdnem  megpuhult (kb. 15 perc) a levest félrehúztam a lángról, hozzáadtam a kolbászt, és elkészítettem a rántást. A kolbász kisült zsírjában megpirítottam rózsaszínre a lisztet, felöntöttem fele vízzel, fele tejjel, és az alapléhez öntöttem. Ezután pár percre visszatettem a lángra, hogy a leves megbuzzanjon. Majd ismét levettem a tűzről,   ecettel savanyítottam, és a tetejére olajon megfuttatott pirospaprikát, valamint petrezselyemzöldet szórtam.
Tefjöllel, Erős Pistával  tálaltam.

2 megjegyzés:

zsuzsiga írta...

Nezz be hozzam, van egy meglepetesem. Gratulalok a bloghoz, kovetni fogom:).

Alíz írta...

Kati, nagyon jó ételeid vannak. Alkalmanként számítanék rád az Erdélyi Konyha egy-egy kiadványának szerkesztésénél. Majd, szólok... :)