2011. február 2., szerda

Egészben sült(házi)nyúl krumplival

Ma délben a testvérem hozott egy előkészített nyúlat, és megkért, hogy süssem meg egészben. A családban a lánytestvéremen kívül mindenki szereti a nyúlhust, így hamar nekiálltam elkészíteni. Egy egyszerű receptet választottam, mivel édesapám nem nagyon szereti az újításokat, és most nem is ehet túl fűszeres ételeket.

Hozzávalók:
  • 1 egész nyúl
  • pár szelet szalonna
  • krumpli
  • sárgarépa
  • bors
  • kevés olaj
Elkészítés:

A nyúlat alaposan megmostam, lecsepegtettem. A krumplit meghámoztam, hasábokra szeleteltem, egy mélyebb tepsibe rendeztem, picit megsóztam, olajoztam. A krumpli közé néhány szál sárgarépát is tettem.  Erre ráfektettem a nyúlat, kívül-belül megsóztam, borsoztam, megtűzdeltem a szalonnaszeletekkel. A szalonnákat fogpiszkálóval megtűztem, hogy ne csusszanak le, hogy ne legyen száraz a hús. A tepsit alufóliával lefödtem. 1 óra alatt megpuhult, utána kifödtem és mindkét felét pirosra sütöttem. Nagyon puha, omlós maradt belül a húsa, nem száradt ki. Percek alatt elfogyott.:)

9 megjegyzés:

Emoke írta...

finom a nyuszi! :) én még csak nyúlpörköltet ettem :) -E.

Kati írta...

Régebb tartottunk mi is nyúlat, akkor ettem én is pörköltet, azóta nem. De tényleg nagyon finom, és egy kis változatosságot hoz az étrendbe, hisz nem mindennap eszünk ilyen húst.

Panna írta...

Mi is pontosan így készítjük. Ez a legkedvesebb fogásunk a nyúlból.

Ottis írta...

Ennék belőle, guszta!

Viki írta...

De jó hogy rátaláltam a nyuszkódra. Nekem is a fagyasztóban lapul egy kisebb fajta egész nyúl. Csak legyen már igy kicsit hűvösebb, akkor irány vele a sütőbe.

Névtelen írta...

isteni a sült nyúl másodjára készítem el jó ez a recept.
szabi

Kati írta...

Hogy én ezekre miért nem válaszoltam korábban, nem tudom:)

Panna, én is nagyon szeretem így:)

Ottis, köszi:)

Viki, gondolom eddig már elkészítetted:)

Kati írta...

Szabi, örvendek, hogy megtetszett a recept és elkészítetted. Ez a legnagyobb elismerés nekem, ha visszajelzét kapok, hogy tetszettek a receptjeim.
Isten hozott a blogomon, gyere máskor is:)

Unknown írta...

Holnap elkèszítem, jó ötlet a szalonna tüzdelèse! ;)