2011. február 23., szerda

Mindent bele muffin

Ezt a muffint az utóbbi hetek, napok elrontott süteménymaradványaiból készítettem, vagyis újrahasznosítottam. A valentin napi muffintól megmaradt egy kevés áfonyasziruppal összekevert olvasztott fehércsoki, ami eredetileg lila bevonatnak készült, csak a sziruptól összement a csoki, és megkeményedett. A VKF-re készített csöröge megszórására vett keserűcsokiból is volt megmaradva egy darabocska. Végül a kála első krémje is megvolt, ami összement az Unirea margarintól. Na mindezeket felhasználtam ehhez a muffinhoz. És mi jött ki belőle? Egy puha, omlós, krémes muffin.

Hozzávalók:
  • 24 dkg liszt
  • másfél kávéskanál sütőpor
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 2 dl natúr joghurt
  • fél dl málnaszirup
  • 5 dkg olvasztott vaj vagy margarin
  • 2 evőkanál elrontott pudingkrém
  • 1 fél maréknyi megkeményedett áfonyás fehércsoki
  • 5 kocka keserűcsoki
Elkészítés:

Egy kisebb tálban a lisztet elkevertem a sütőporral. A vajat megolvasztottam. Egy másik edényben elkevertem a tojást a joghurttal, az olvasztott vajjal, a cukorral, a lereszelt keserűcsokival, a darabokra tört megkeményedett áfonyás fehércsokival, az elrontott pudingkrémmel, a sziruppal, ebbe pedig belekevertem a sütőporos lisztet. Ezt a masszát vigyázva összeforgattam, amíg teljesen átnedvesedett.
A tésztamasszát vajjal kikent, muffin sütőpapírral bélelt formákba öntöttem. Előmelegített sütőben fél óra alatt megsült.


13 megjegyzés:

georgina írta...

Nagyon szépek lettek!Én is többször készítek mert nálunk is kedvenc.

Kati írta...

Muffinmániás vagyok :)

Panna írta...

Na akkor majd lopok Tőled muffin recepteket, ha valamilyen gyors édességre vágyok!

Ottis írta...

Nagyon jók azok a csillagocskák a tetején! Én szeretném a muffint is!

Titi írta...

Szeretem az ilyen maradékokból összerakható étkeket :) Ez a muffin is nagyon szuper, ki ne csinált már volna elrontott pudingkrémet, de ha ezt még újjá is tudja varázsolni, akkor nagy respect!

Kreatív konyha írta...

Igazi maradékhasznosítás! Támogatom az ilyet, szerintem manapság a kreativitást e téren is alkalmazni kell! Jól néz ki!

Kati írta...

Panna, vigyed bármelyiket, ha tetszik.

Ottis, a csillagocskákat nem én készítettem, úgy vásároltam, nekem is tetszenek.

Titi, hát próbálkozom, mert sajnálok olyasmiket eldobni amik hasznosak, jók még, csak éppen az állaguk, vagy a formájuk nem megfelelő egy bizonyos sütihez, ételhez.

Mónika, köszi!

Édes fogadalom, szívesen neveznék, de nincs facebook fiókom, és másként erdélyi vagyok, még ha nyernék sem tudnék elutazni Magyrországra egy vacsoráért, bár nagyon szeretnék. Sajnálom.

Angi Angéla írta...

Nállunk is nagy kedvenc a muffin. Nagyon jó ez a recept is.

Kati írta...

Angi Angéla, köszi!

Juci írta...

Szépek lettek, mutatósak, biztos finomak is.

Puszedli írta...

Milyen az az elrontott pudingkrém? :) Nem tudom elképzelni! Mindenesetre a muffinok nagyon mutatósak.

Kati írta...

Puszedli az elrontott pudingkrémet úgy sikerült összehozni, hogy a Kála sütihez margarinnal kikevert pudingkrém jár, ám én túl nagy víztartalmú margarint vettem, és a krém kicsapodott, összement. Ezt használtam a muffinba.

édes fogadalom írta...

:( én is sajnálom, hogy ebből most kimaradsz. Facebookra bármikor regisztrálhatsz ingyen perc alatt, hátha adódik még hasonló lehetőség:)