2011. március 1., kedd

Gyümölcsleves


A napokban észrevettem, hogy a kertünkben elődugta fejecskéit a hóvirág, bár még hideg szél fújt ma is. Ettől annyira jó kedvem kerekedett, hogy főznöm kellett valami finomat a hóvirágok mellé. Az ihletet a ma megjelent Erdélyi Konyhából merítettem, és mivel az én fagyasztómban is még vannak gyümölcsök a választásom a gyümölcsleves lett. Nem bántam meg.

Hozzávalók:
  • tetszés szerinti fagyasztott gyümölcsök, nálam: meggy, szilva
  • friss gyümölcs, nálam alma
  • körtekompót
  • 1 evőkanál méz
  • 2 evőkanál tejföl
  • pici só
  • 1 evőkanál áfonyadzsem
  • 1 evőkanál málnadzsem
Elkészítés:
Körülbelül 1 l vizet főni tettem. Az almát meghámoztam, cikkekre vágtam. Amikor a víz főni kezdett az almát a fagyasztott gyümölcsökkel együtt beletettem, picit megsóztam, hozzáadtam a mézet. Amikor az alma megfőtt a levesbe beletettem a körtét is. A tejfölt elkevertem egy evőkanál áfonyadzsemmel, egy evőkanál málnadzsemmel, és néhány kanálnyi leveslével, és beleöntöttem a levesbe. Már a színe is felvidámított.

3 megjegyzés:

Angi Angéla írta...

Nagyon jól néz ki!Most jólesne egy tányérral.Imádom a gyümölcsleveseket.

Panna írta...

Én is imádom a gyümölcs levest! Csak nincs aki készítsen nekem :-)))

Kati írta...

Angi Angéla, én is nagyon szeretem, mi mindenféle gyümölcslevest szoktunk készíteni, még szőlőt is csirkehússal, nagyon finom, egyszer majd azt is felteszem.

Panna, veheted a fakanalat, mert ez percek alatt elkészül.