2011. március 8., kedd

Narancsos csirkecombok hercegnő burgonyával

Ez a hétvége az első alkalmakról szólt, hiszen szabógallér levest, narancsos csirkét és hercegnő burgonyát is most készítettem életemben először.
A narancsos csirke elkészítésében a párom is segített, ő találta a receptet amit felhasználtam a Mindmegette oldalán, és a narancslé kiszorítása is az ő dolga volt, na meg a kóstolgatás.
A hercegnő burgonyát először Mézeskalácsnál láttam, aki az OVCS-ra készítette köretnek, utána pedig Gordon Ramsay: Vasárnapi ebéd című könyvében Duchesse burgonya néven. Olyan jól mutatott Mézeskalácsnál, hogy gondoltam én is elkészítem a vasárnapi ebédhez. Nem csalódtam benne.

Hozzávalók a narancsos csirkéhez:
  • 5 kicsontozott csirke felső comb
  • 2 dl tejföl
  • 1 kávéskanál mustár
  • 1dl narancslé
  • citrusos fűszerolaj a pácoláshoz
  • bors
Hozzávalók a hercegnő burgonyához:
  • kb.10 burgonya
  • 15 dkg vaj 
  • bors
  • pici szerecsendió
  • petrezselyemzöld
  • 2 tojás

Elkészítés:
A combokat az elkészítés előtti napon jól megmostam, megtörültem, és bepácoltam a néhány hete készített citrusos fűszerolajjal. Fóliával bevontam, a hűtőbe tettem érni.
Az elkészítés napján kivettem a hűtőből, a combok mindkét oldalát sóztam, borsoztam. 
Azután elkészítettem a mártást hozzá: a tejfölt jól elkevertem a mustárral, majd lassanként hozzáöntöttem a narancslét.
Egy kevés citrusos fűszerolajon a combok mindkét oldalát kifehérítettem, majd kivajazott tepsibe raktam, ráöntöttem a mártást. A tepsit befödtem alufóliával, és előmelegített sütőbe tettem kb. 25 percre, majd a fóliát levéve még 10 percet pirítottam.
A krumplit meghámoztam, négybe vágtam, sós vízben megfőztem, megtörtem úgy mint a krumplipürének szoktam, hozzákavartam a vajat, a fűszereket, és a két tojássárgát. A tojások fehérjét pici sóval habbá felvertem, úgy adtam a püréhez.
Ebből a masszából habnyomó segítségével kicsi rózsákat nyomtam egy enyhén kivajazott tepsibe. Ezeket 15 perc alatt megsütöttem, addig amíg kívül ropogósak lettek, belül pedig puhák, krémesek maradtak.


8 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Fantasztikus kooprodukció!!!

Mézeskalács írta...

Nagyon jól néz ki! Örülök, hogy Nektek is bejött a hercegnőburgonya! Nagyon jól hangzik a csirkecomb!!!

Panna írta...

Nagyon jó kis hétvégi menüt állítottál össze!

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon jól hangzik, mentettem:-))

Kati írta...

Mónika, Panna, Gesztenye köszönöm!

Mézeskalács, köszi az ötletet, az útmutatást!

@havas írta...

A nyálelválasztásom azonmód beindult. Eszméletlenül gusztának néz ki! Ügyes!

Tücsök Bogár írta...

Imádom a hercegnő burgonyát!
A hozzávaló husi receptjét pedig mentettem. :)

Kati írta...

Tücsök Bogár örvendek, hogy találtál kedvedre valót.