2011. április 20., szerda

Fehércsokis - ibolyás cukros muffin



Az öcsém barátnője Svájcba utazott dolgozni, az öcsém autóval vitte ki, és mivel hosszú az út, készítettem nekik egy finom muffint útravalóul, a hamuban sült pogácsa helyett :). Aztán, hogy tényleg finom volt-e vagy sem, nem tudom, mert egy darabot se ettem belőle, velük pedig még nem beszéltem.


Hozzávalók:
  • 24 dkg liszt
  • másfél kiskanál sütőpor
  • 10 dkg cukor, amelynek fele ibolyás cukor
  • 1 tojás
  • 2 dl tej
  • 5 dl olvasztott vaj
  • 1 vaníliás cukor
  • citromhéj reszelve ízlés szerint
  • egy tábla fehércsoki
  • színes tortadara díszítésnek
Elkészítés:

Egy kisebb tálban a lisztet elkevertem a sütőporral, és a kisebb darabokra tördelt csokoládéval. A vajat megolvasztottam.  Egy másik edényben elkevertem a tojást a tejjel, az olvasztott vajjal, a cukorral, vaníliás cukorral, citromhéjjal, ebbe pedig belekevertem a  lisztet. Ezt a masszát vigyázva összeforgattam, amíg teljesen átnedvesedett.A tetejét megszórtam színes tortadarával.
A tésztamasszát vajjal kikent, muffin sütőpapírral bélelt formákba öntöttem. Előmelegített sütőben fél óra alatt megsült.


4 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Milyen kis szépek lettek :)

Panna írta...

Biztosan finomak voltak :)) Na akkor már egyszer felhasználásra került az ibolyás cukor! Már vártam :))

Kati írta...

Kreatív konyha, köszönöm.

Panna, igen használtam fel belőle, de még van, és abból vmi érdekeset szeretnék.

Márti írta...

Nagyon ötletes :-) A kandírozott ibolyát elkészítettem, elég macerás, de megérte, köszi:)
és egyben, kellemes Húsvétot kívánok!