2011. május 1., vasárnap

Buggyantott tojásos leves

Ezt a könnyű, gyors, és finom levest Zsuzsigától tanultam, aki az Erdélyi Konyha 2011/1 számában írta le. Zsuzsiga, nagyon köszönöm, nagyon finom leves, igazán.



Hozzávalók:
  • 2 evőkanál tyúkzsír vagy olaj
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 - 4 cikk fokhagyma
  • 2 - 3 babérlevél
  • 1, 5 l víz
  • 4 tojás
  • 1 maréknyi rizs
  • késhegynyi pirospaprika
  • bors
  • tejföl
Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát és fokhagymát az olajon megdinszteltem, a tűzről levéve megszórtam a pirospaprikával, a liszttel, majd apránként felöntöttem a vízzel, folyamatosan kevergetve, hogy ne maradjon csomós. Amikor forrni kezdett beletettem egy marék rizset, picit megkavartam, majd beleütöttem egyenként a tojásokat. Ekkor többet nem kavargattam, hogy a tojások egészben maradjanak. Amikor a tojások megfőttek kész is van. Én tejföllel tálaltam.

8 megjegyzés:

Adél írta...

Nagymamám készitette igy a tojáslevest,nagyon szerettem.

Adél írta...

Kati,bocs,hogy ide irom ezt.
Zsuzsigának üzenem,hogy nem tudok hozzászolni a blogjába,a megjegyzések kis ablak nem nyillik ki annyira,hogy a szóellenőrzéstzést be tudjam irni.Senkinél nem találkoztam még ezzel a próblémával , mások tudnak neki irni,szóval nem tudom,mi lehet a hiba.
Zsuzsiga,van egy dijjad nálam,de 10 sajna nem tudtalak értesiteni:(

Emoke írta...

Nagyon szeretem! :)

m.k. írta...

a legszebb gyerekkori emlékeimet ébreszti újra, nagyanyám Bácskában, Vajdaságban is főzte

Marika írta...

kicsit másképp szoktam elkészíteni, de így is biztosan nagyon finom!Legközelebb kipróbálom ezt a változatot is! Köszi!

Kati írta...

Aleda, én mosz készítettem először életemben, de nagyon ízlett, készítek még máskor is.
Zsuzsigával, én is éppen így vagyok, van amikor sikerül elküldeni a megjegyzést, úgy,hogy beírom a betűket, aztán rákattintok a szóellenőrzés szóra, akkor lennebb jön az ablak, utána a szerkesztésre kattintok, és az elküldésre, van amikor elküldi, van amikor nem. Én is szoltam neki levélben is, azt mondta, van aki el tudja küldeni, nem tudja mi lehet a probléma.

Bence/Emőke, én is!

m.k., örvendek, hogy sikerülr szép emlékeket felébresztenem.

németh-ék, maj írd le egyszer, te hogyan készíted, kiváncsi vagyok.

Adél írta...

Kati,Köszönöm.

Kati írta...

Aleda, nincs mit.