2011. május 3., kedd

Citrom és citrom - tulipán fagyi

A múlt héten Citromhabnál olvastam a citromos fagyi receptjét, rögtön megtetszett, így ki is próbáltam. Sajnos nekem nincs fagyikészítő gépem, így egyszerűen a fagyasztóba tettem, és félóránként megkavartam. Fagyis kanalam sincs, meg fagyis poharam se, így nem lett olyan mutatós a fagyim mint Citromhabnál, de az íze az isteni volt. Kicsit kísérleteztem, és a citromos fagyi egyrészébe belekevertem négy nagyobb, kockákra vágott tulipán szirmot. Szép rózsaszínűre festette a fagyit, és nagyon talált a citrom ízével, mert a tulipán szirmai édeskések voltak. A főkóstolóknak, a páromnak és az öcsémnek nagyon ízlett. Nekem is. Az elkészítésben követtem Citromhab utasításait.
Citromhab, köszönöm a receptet.

Citrom fagyi


Hozzávalók:
  • 500 g natúr joghurt
  • 200 ml tejszín
  • 5 evőkanál cukor
  • 2 citrom leve
  • 4 nagyobb tulipán szirom

Elkészítés:
Az összetevőket jól összekavartam, betettem a fagyasztóba, minden félórában átkavartam, amíg megfagyott. Egy kisebb mennyiséghez hozzákevertem a kockákra vágott tulipán szirmokat, és azzal is ugyanúgy jártam el.


Citrom - tulipán fagyi

6 megjegyzés:

María írta...

Te aztán kísérletező vagy a javából. Ez az igazi kreativitás :)

Panna írta...

Ámulok és bámulok én is mennyi mindent megkóstoltok. Nekem a tulipánt eddig eszembe sem jutott volna megenni :)) de most, hogy írtad :)) Így is nagyon gusztusos lett a fagyid!!

Emoke írta...

Nem semmi, nagyon jó! :)

Citromhab írta...

Ne köszönd, én örülök, hogy ízlett:-)

Kati írta...

Maria, nagyon szeretem, a hagyományos erdélyi ételeket, gondolom észrevetted a blogomon, de nagyon szeretek kisérletezni is, szeretek kipróbálni új dolgokat, és az ehető virágok nagy szerelmeim lettek.

Panna, én sem a magam fejétől találtam ki, hogy a tulipán ehető, utánanéztem a neten, és nem csak blogokon, hanem találtam pl. kertészmérnökök, orvosok leírását is az ehető virágokról. Ha érdekel át tudom küldeni emailben.

Bence/Emőke, köszönöm.

Citromhab, nagyon ízlett, nagyon szeretjük a citromot mindenféle formában.

Kreatív konyha írta...

De jó ez a citromfagyi! Ezt elmentem, igaz fagyigépem nekem sincs, de gondolom anélkül is tökéletes lett. köszi