2011. július 26., kedd

Tök kapros ecetben

Krisztina konyháján  találtam egy jó receptet tök eltevésére télire. Volt itthon egy aprócska zsenge tököm, gondoltam kipróbálom vele a receptet. Annyit változtattam rajta, hogy hagymás borecet helyett, csak sima ecetet tettem hozzá. Az üvegben nagyon jól mutat, az ízéről még nem tudok nyilatkozni, mert még nem kezdtem meg.
Krisztina, köszönöm a receptet.



Hozzávalók:
  • 1 kisebb zsenge tök
  • annyi víz amennyi az üvegben ellepi a tököt
  • egy kisebb csokor kapor
  • 4 - 5 evőkanál ecet
  • 1 kávéskanál cukor
  • 1 kávéskanál só
  • 4 - 5 szem fekete bors
  • késhenyni befőzőpor
  • 1 száraz kaporszár
Elkészítés:
A tököt meghámoztam, megmostam, karikákra vágtam, és az üvegbe rendeztem, a tetejére tettem keresztben a száraz kaporszárat. Az üveget feltöltöttem vízzel, majd leöntöttem róla. A vízhez hozzáadtam az apróra vágott kaprot, az ecetet, a cukrot, a sót, a borsot, és felfőztem. A végén hozzákevertem a befőzőport, és így forrón a tökre öntöttem. Az üveget ledugaszoltam, és szárazdunsztba tettem.

Nincsenek megjegyzések: