2011. szeptember 4., vasárnap

Nektarintorta

Édesanyám születésnapjára sütöttem ezt a tortát, amelynek receptjét Citromhab blogján találtam, csak én körte helyett nektarinnal és szőlővel készítettem. A nyújtási technikámon még finomítanom kell, mert nem lett olyan szép egyenletes a tészta széle, de az íze kárpótolt ezért. Citromhab, köszi a receptet.

Édesanyám, Isten éltessen sokáig!







Hozzávalók:(24 cm-es kapcsos formához)

a tésztához
  • 25 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 6 dkg cukor
  • 13 dkg vaj(nálam margarin)
  • fél kávéskanál sütőpor
  • 3 evőkanál tej
  • pici só
  • reszelt citromhéj
a töltelékhez
  • 1 kg nektarin
  • 1 gerezd szőlő
  • 1 vaníliás pudingpor
  • 7 dkg cukor
  • 1 citrom leve
  •  1 dl akácvirág szörp
Elkészítés:
A tészta hozzávalóit jól összegyúrtam, fél órára a hűtőbe tettem pihenni.
A nektarint megmostam, a vízet leitattam róla, kimagoztam, és cikkekre vágtam. A szőlőt is megmostam, lecsepegtettem, és leszemeltem.
 A pudingport összekevertem a citromlével, az akácvirág szörppel, a cukorral.
A tésztát kör alakúra nyújtottam(már amennyire sikerült :) ), akkorára, hogy a forma oldalát is fedje.
A nektarin szeleteket és a szőlőt elhelyeztem a tésztán, majd ráöntöttem a pudingos citromlevet. Előmelegített sütőben, közepes lángon 50 perc alatt sült meg. Kihűlve szeleteltük.
Nagyon tetszett a családnak, mert nem volt sem túl édes, sem krémes, hanem friss ropogós, gyümölcsös.

13 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta és finom a sok gyümölccsel!

Éva írta...

Anyukádat Isten éltessen nagyon sokáig erőben egészségben ! Nagyon szép tortát készítettél , biztos nagyon finom volt azzal a sok gyümölccsel!

eSKa írta...

Isten éltesse sokáig anyukádat. Nagyon szép lett a torta. Én is hasonló tortát kaptam. Imádom a gyümölcstorták mindenféle változatát.

Panna írta...

Ejha, micsoda tortát sütöttél! Ez nekem is tetszene, imádom a gyümölcsös sütiket, a tortákat meg pláne :)))Édesanyádnak utólag is boldog születésnapot kívánok!!!

trollanyu írta...

Nagyon Boldog Szülinapot Anyukádnak:) Gyönyörű tortával lepted meg. Én is az ilyen nem túl édes tortákat részesítem előnyben.

Csilla írta...

Isten éltesse Anyukádat! :) Nagyon guszta, ez a sok gyümölcs, ezen a tortán.

Névtelen írta...

Nagyon guszta lett! Imádom a nektarint. :)

Gizi írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánok az anyukádnak!!

A torta nagyon szép lett, és biztosan nagyon finom volt.:)

csipike írta...

Édesanyádat sok szeretettel köszöntöm!
Torta gyümölcsösen bárhol bármilyen mennyiségben jöhet ;-)

Marika írta...

Isten éltesse édesanyádat még nagyon sokáig erőben, egészségben! A torta nagyon finom lehet, nekem nem tűnt, hogy valami baj lenne a nyújtási technikáddal! :) A gyümölcsös tortákat én is imádom!

Petra írta...

Boldog szülinapot anyukádnak! Nagyon guszta lett a torta. :)))

Adél (Afraa) írta...

Utólag is Isten éltesse Anyukádat! Csodaszép tortát csináltál neki, nincs semmi gond azzal a tésztával...szerintem neki se volt ;)

Kati írta...

Mrita, köszi.

Éva, köszi az ő nevében is, igen mindenkinek ízlett.

eSKa, Téged is Isten éltessen sokáik, megkukkintottam a tortádat, nagyon szép.
Panna, köszi, átadom.

trollanyu, én is jobban szeretem a gyümölcsösöket.

Csilla, köszi.

Flóra, én is nagyon szeretem.

Gizi, köszi, igen finom volt.

csipike, köszi, én is így vagyok.:)


Marika,Petra, köszi.

Adél (Afraa), hát az anyukáknak még a csúnya torta is szép ha a lányuk készítette.:)