2012. február 29., szerda

Gombás - zakuszkás lepény

Ottisnál olvastam nemrég egy finom lepény receptjét, a héten pedig el is készítettem, igaz a feltét nálam teljesen más lett, de a tészta receptje ugyanaz. Ottis, nagyon szépen köszönöm, olyan jó puha tészta lett a recepted alapján, szerintem még más süteményekhez is fogom használni.
Az alakja a pizzához hasonlít, de a tészta teljesen más, a feltét akár pizzára is mehetne.





Hozzávalók:
a tésztához
  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 kávéskanál cukor
  • 1 tojás
  • fél dl olaj
  • kb 2, 5 dl tej, de nekem nem vett fel ennyi tejet 
  • 1 kávéskanál só
a feltéthez
  • 8 - 10 evőkanál zakuszka
  • 4 evőkanál tejföl
  • 50 dkg gomba
  • 1 főtt krumpli
  • 4 - 5 szelet szalonna
  • 4 - 5 szelet füstölt szalámi
  • sajt ízlés szerint(kb. 30 dkg)
  • néhány karika kápia paprika
  • 2 hagyma
Elkészítés:
A lisztet egy nagyobb tálba öntöttem, a közepébe mélyedést vájtam, belemorzsoltam az élesztőt, rászórtam a cukrot, és leöntöttem a langyos tejjel.  Kicsit vártam, hogy az élesztő felfusson, aztán hozzáadtam az olajat, a tojást, a sót, és ruganyos tésztát gyúrtam belőle. Meglisztezve, letakarva fél órát pihentettem.
Ezután kinyújtottam, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
Amíg a tészta kelt, elkészítettem a feltétet. A gombát kevés olajon megpirítottam, ugyanígy a hagymát is. A krumplit és a sajtot apró lyukú reszelőn lereszeltem. A szalonnát kiolvasztottam, megpirítottam.
A tésztának a két szélét picit szélesebbre nyújtottam, és hogy ne maradjon olyan száraz, megtöltöttem csíkokra vágott sajttal, és visszahajtogattam.
Ezután a tésztát megkentem a tejföllel, a zakuszkával, ráhintettem a krumplit, a gombát, a sajtot, a tetejére pedig a paprikát, szalonnát, szalámit, és diszítésként egy gombát.
10 - 15 percig még kelesztettem, aztán előmelegített sütőben közepes lángon 25 perc alatt megsütöttem.

9 megjegyzés:

Panna írta...

Elmentem és legközelebb én is kipróbálom ezt a tésztát, ha pizzát akarok sütni :) Persze tudom, hogy lepény, de nálam pizzának is jó lesz :)

teller-cake írta...

Pont a reggelin töröm a fejem, jöhetne ebből egy szelet gyorsan! :-)

Katalin írta...

Ez nagyon fincsi lehet...

Jámborné Budai Mónika írta...

Jól nézz ki:))

Anazar írta...

Kérek szépen!!

Chef Viki írta...

I love zakuszka!!!

Babette írta...

Jaj anyám! Csak egy szeletet...soha nem fogok olyan zakuszkát enni, mint amilyen nálatok készül....utánozhatatlan....

Angi Angéla írta...

Nagyon fincsi!!!

Kati írta...

Panna, én is gondolkodom pizzagolyóként kipróbálni ezt a tésztát:)

teller - cake, küldök egyet villámpostán:)
Katalin, bizony az volt:)
Jámborné Budai Mónika, köszönöm:)

Anazar, neked is megy villámpostán:)

Chef Viki, mi is imádjuk:)

Babett, gyere Erdélybe a nyáron, és megkóstólhatod:)

Angi angéla, köszi:)