2012. április 28., szombat

Currys csirkecomb

Már írtam, hogy Lencsilánytól többek között fűszereket is nyertem, azokból próbáltam most ki a curryt. Eddig még sosem használtam ezt a fűszert, de nyitottak vagyunk az újra, ezért kerestem első alkalomra egy könnyen elkészíthető ételt. Nézelődés közben láttam, hogy leginkább csirkehúshoz használják a curryt, amihez köretként rizset szolgálnak fel. Mivel mi nem vagyunk olyan nagy rizs barátok, ezért kerestem egy olyan receptet, ahol tészta kerül mellé. Találtam is egyet a TV Paprikán, ami nagyon megfogott, így hát azt készítettem el.
 A felhasznált curry fűszer csomagolásán azt írja, hogy sót, curryt, fokhagymát és köményt tartalmaz. Egy kicsit a köménytől féltem, mert a Párom nem nagyon szereti(én viszont nagyon:)), meg is jegyezte délben amikor bejött az ajtón, hogy mi ez a kömény szag?:)
 De amikor megkóstólta, akkor neki is ízlett, nekem pedig nagyon - de nagyon. Fogok még ilyet készíteni az biztos.



Hozzávalók:
  • 4 - 5  nagyobb kicsontozott csirke felsőcomb
  • 1 fej sárga hagyma
  • 1 paradicsom
  • 1 zöldpaprika(ez nálam most kimaradt, helyébe pár karika csípőst tettem)
  • 2 evőkanál curry
  • 2 dl tejföl
  • 1 evőkanál liszt
  • kevés olaj
Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát az olajon üvegesre dinszteltem. Levettem a tűzről, hozzákevertem a curryt, felöntöttem kb másfél dl vízzel, és visszatettem a tűzre. A csirkecombokat kettőbe vágtam, megmostam, és beletettem a hagymás - currys alapba, hozzáadtam a meghámozott , felkockázott paradicsomot, a felkarikázott csípőst, megsóztam, és fedő alatt puhára főztem. A tejfölt csomómentesre kavartam a liszttel, majd hígítottam néhány kanál alaplével, és hozzákevertem a csirkés alaphoz.
A megszokott módon kifőzött szélesmetélttel tálaltam.




9 megjegyzés:

Erika írta...

Az indiai ízvilág hozzám is közel áll. Még rizzsel is el tudom képzelni ezt a csirkét:)

Emi írta...

El is tudom képzelni, hogy finom volt, nagyon gusztának néz ki! A rízs nálunk is megy, de az indiai fűszerek... ahogy kezdtem kipróbálni őket rájöttem, hogy szeretjük, csak éppen a gyomrunk nem nagyon bírja... De azért még kisérletezgetek:)

Elisabeth írta...

Hát ez nagyon is praktikus hogy egy csomagban van hozzá téve a curry por...én nekem mindig van itthon, és többször használom, de viszont adok hozzá csipős piros paprikát hogy kapjon szép pirosas szint! Az Indiai receptek is ajánjlák vagy pedig a cayenne csipős paprikát, ami erősseb a Magyar paprikánál.
A szószot gazdag, és a csirke amint látom szép friss, és finom puha lehetett!

Névtelen írta...

Nagyon finom lehetett:)

Petra írta...

Ez nagyon finom, és pont van itthon curry. Szuper ötlet. :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Örülhetnek otthon,mert nagyon jól főzől:))

teller-cake írta...

Én is csirkéhez szoktam használni a curryt, ilyenkor Pataki tálban párolom meg a húst ananásszal és almával. Isteni finom, a Te recepted is tuti az!

BoGyo írta...

Mi is nagyon szeretjük a curry-t, már nem is tudom milyen a rizs anélkül:-)

Kati írta...

Erika, én is ki kell próbáljam rizzsel:)

Emi, nálam is ez az első ilyen különleges fűszer:) De tetszik. Azóta még gazdagodtam egy pár ilyen fűszerrel:)

Elisabeth, ilyen kis kiszerelésben volt a curry, amit ajándékba kaptam, és az első currys ételem ez, de nagyon tetszik:)

Flóra, az volt:)

Petra, nagyon megszerettem a curryt:)

Mónika, köszi, igyekszem finomakat és változatosan főzni, de hát imádok főzni, így nem esik nehezemre:) És bevallom jól esett a dicséret tőled:)

teller - cake, köszi a receptet, ki fogom próbálni:)

BoGyó, akkor én is ki kell próbáljam rizzsel:)