2012. április 4., szerda

Erdélyi turós puliszka, ahogy én készítem

A Párom már rég kívánta a turós puliszkát, így a hétvégén készítettem egy adagot, volt is keletje, nem maradt szégyenben:)




Hozzávalók:
  • egy adag puliszka, elkészítése ITT már olvasható
  • turó ízlés szerint, mi minnél több turóval szeretjük
  • 3 - 4 evőkanál tejföl
  • egy csokor zöld fokhagymaszár
Elkészítés:
Először is a turót szoktam meggyúrni. A sajtot vastagabb szeletekre vágtam, néhány órát sós vízben megvontattam, majd konyharuhába csavarva kinyomogattam a vizet belőle, és egy tálban, sóval krémesre gyúrtam.
A puliszkát a fennt olvaható módon elkészítettem. Egy jénai tálat kikentem vajjal, és a puliszkát meg a turót belerétegeztem, a tetejére turó került, arra rákentem a tejfölt, és 10 - 15 percre, fedő nélkül előmelegített sütőbe tettem, amíg a turó megolvadt benne. A sütőből kivéve megszórtam az apróra vágott fokhagymaszárral, ami másként nem hagyományos, de olyan szépen zöldelt anyuéknál a kertben, muszály volt tennem belőle valamibe, és a turóval nagyon talált a fokhagyma.

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Annyira jól néz ki, hogy éhes lettem:)

Babette írta...

Nagyon jó olvasni, ahogy leírod. Nálunk egyáltalán nem ismert a túró gyúrása, de ha egyszer "felétek"járok, mindenképpen megnézem a készítését.Meg meg is kóstolom:)

Katalin írta...

Nagyon guszta, a férjem biztos elfogadna belőle egy szeletet, ő nagyon szereti, én sajnos nem, pedig biztos nagyon finom :))

gondaanyu írta...

Oroszhegyen voltunk pár éve, ott ettünk ilyet, nagyon finom volt. Legközelebb Györgyfalván megtanulom hogyan kell a sajtból túrót gyúrni!

Zsuzska írta...

Nagyon izgalmas recept! Még nem főztem sosem puliszkát, ideje lenne kipróbálnom...

Blogkonyha írta...

Megkóstolnám az eredetit, nagyon guszta puhának tűnik! :o)

trollanyu írta...

Ez annyira guszta, én is nagyon megkívántam:) Nagyon érdekes ez a recept, köszi, hogy feltetted:) Boldog ünnepet kívánok!

Katalin írta...

Kellemes ünnepeket kívánok neked és családodnak, szép időt, és jó kikapcsolódást!

Panna írta...

Megkóstolnám, mert nagyon kíváncsi vagyok rá ;) Kellemes ünnepeket és jó pihenést Nektek!

Kati írta...

Édy, köszönöm, akkor enni kell valamit:)

Babette, ha majd felénk jársz, szívesen megmutatom:)Csak szólj, szívesen látlak:)

Katalin, azt mondom neked is mint Évának, mindenkinek van olyan étel amit nem szeret.:)

Gondaanyu, az jó, hogy van kitől megtanuld:)

Zsuzsa, nálunk a puliszka az gyakori étel, és nagyon finom:)

Illéskrisz, bizony, finom puha is volt, én így szeretem, van aki keményebbre főzi a puliszkát.

trollanyu, szívesen, örvendek, hogy tetszik:)

Katalin, köszönöm.
Panna, nagyon finom, köszönöm:)

Unknown írta...

Biztos finom én így még nem próbáltam .Köszi a tippet .

Kati írta...

Ferenc Marki, nincs mit, remélem azóta elkészítetted és ízlett is:) Isten hozott a blogomon, gyere máskor is:)