2012. április 12., csütörtök

Gombaleves füstölt sonkával

A 2012-es Erdélyi Konyha Kalendáriumban olvastam egy receptet Gombakrémleves sonkával címmel, amely nagyon beindította a fantáziámat, végül megszületett az én levesem, ami nem krémleves, de ízben gondolom hasonló lehet az előzőhöz. Nem tudom kinek a receptje, de itt is köszönöm az ötletet  Neki.



 Hozzávalók:
  • 8 közepes gomba (nálam termesztett fehér és barna csiperke)
  • 10 dkg füstölt sonka
  • 1 hagyma
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 - 2 dl tejföl
  • 1 maréknyi eperlevél tészta
  • bors
  • olívaolaj
  • kis csokor petrezselyemzöld
  • paprikás fűszerolaj
Elkészítés:
 A füstölt sonkát vékony csíkokra vágtam, és kevés olívaolajon megpirítottam. A hagymát apróra vágtam, a gombát felszeleteltem, sózva, borsozva néhány percig eggyütt pirítottam a sonkával. Amikor a gomba is puhulni kezdett felöntöttem  kb. másfél l vízzel, és addig főztem, amíg mind a hús, mind a gomba teljesen megpuhult. Ekkor beledobtam a tésztát is. A lisztet csomómentesre kevertem a tejföllel, néhány kanál levessel higítottam, és a leveshez öntöttem. Egyet hagytam buzzanni, majd a tűzről levéve pár csepp paprikás fűszeroljat öntöttem a tetejére, és megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel.

19 megjegyzés:

Anazar írta...

Woo-hoo, gomba és sokna nagy páros!

Angi Angéla írta...

Hmm...Nagyon jól hangzik!

Bebi írta...

Gomba és sonka együtt, ez csak jó lehet!!!:)

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki, a tálad is tetszik :)

Elisabeth írta...

Nsgyon guszta és finom a gomba levesed a sonkával. Szivesen el fogadnák egy tállal ebédre.
Remélem kellemes Husvéti ünneped volt, családoddal!

Unknown írta...

Nagyon finom leves lehet! Kipróbálom, mert mondhatni levesfüggők vagyunk :)

Hobbychef írta...

Gomba és sonka, így együtt kiváló. Ráadásul a Húsvétról megmaradt sonkát is lehet hasznosítani, hogy ne csak a hagyományos sonka tojás formációban fogyasszuk.

Unknown írta...

Szia!
Nagyon Köszönöm a linket!
Rózsa

Gizi írta...

Nagyon guszta!! Szeretem a gombalevest, de sonkával még soha nem készítettem. Mindenképpen kifogom próbálni.

Mostanában ritkábban írok itt nálad, mert van hogy csak nehezen jutok el idáig. Felugrik egy ablak, és volt már, hogy még a firefoxot is lekellet állítanom, mert veszélyt jelzet. Minden nap benézek, de nem mindig tudok írni, kérlek nézd ezt el nekem.:(

Blogkonyha írta...

Elképzeltem az ízét, csuda finom lehet. Imádom a gombát minden formában. És a sonka pedig egyenesen még jobbá teheti! Mentem a levest! :o)

Kata írta...

Kérlek nézz be hozzám, van valami számodra : http://kataakonyhaban.blogspot.com/2012/04/sokoldalusag-dij.html

Adél írta...

Szépre sikeredett a levesed és bizonnyal finom is .

Barbi konyhája írta...

Nagyon finomnak hangzik!! Ilyen gombalevest még nem ettem, de megjegyzem! Nagyon szép a blogháttered! :)

Panna írta...

De szívesen ennék belőle...

Juci írta...

Így még sonkával nem készítettem, de biztos finom...

Roza írta...

Biztosan finom volt. Elteszem és én is elkészítem:)

Kati írta...

Anazar, igen nekem is tetszik ez a párosítás:)

Angi Angéla, köszi:)

Bebi, igen nagyon jó párosok együtt:)

Katalin, köszönöm:)

Elisabeth, igen, jól telt a húsvét, remélem nektek is. Szívesen megkínálnálak a levesből:)

Vikvi, köszi, nálunk sem telik el nap leves nélkül, már a gyomrunk is így szokta meg:)

Hobbychef, igen, igaz ez még húsvét előtt készült, de húsvét után kiváló lehet maradék sonka hasznosítására is.

Rózsa, nagyon szívesen:)

Gizi, köszi, semmi baj, nem tudom mi lehet az oldalammal kapcsolatosan, én nem vettem észre semmit, de van, hogy sokszor én sem tudok írni egyes blogokra. A lényeg, hogy benézel hozzám:) Amúgy látom a statisztikánál is, hogy ki jár nálam:)

Illéskrisz, nagyon finom így együtt, én már alig várom, hogy vadon nőtt gombából is elkészíthessem:)

Kata, Isten hozott a blogomon, köszönöm szépen a díjat, jólesett, hogy rám is gondoltál,ne haragudj meg, de nem adom tovább, mert én is csatlakoztam a Szavakat díjak helyett mozgalomhoz. Szívesen látlak máskor is nálam, én is benézek ezután hozzád.:)

Aleda, köszi:)


Barbi, köszi, én is most készítettem először. A bloghátteremet egy Mesi által ajánlott blogon találtam:)

Panna, én meg szívesen megkínálnálak:)

Juci, nagyon finom, én eddig még sehogy se készítettem, de ezután fogok az biztos:)

Roza, tetszeni fog biztos nektek:)

Vicuska írta...

Nagyon jó választás volt!!!

Kati írta...

Vicuska, köszi:)