2012. április 17., kedd

Kardamomos vajaskeksz

Ismét egy kekszet hoztam, mégpedig a húsvéti kekszeimet, amelynek receptjét Moha konyhájából kölcsönöztem. Gondolom ti is ismeritek Moha kekszeit, mézeskalácsait, amelyeket írókával diszít, gyönyörűek.
Moha, köszönöm szépen a receptet, tökéletes. Csupán annyit változtattam rajta, hogy a mandulaaroma helyett kardamomot használtam. Ahogy Moha is mondta "nem ragad, jól nyújtható, és finom ropogós keksz a végeredmény."



Hozzávalók:

  • 227 g puha vaj 
  • 175 g porcukor
  • 1 tojás (szobahőmérsékletű)
  • 1,5 teáskanál vaníliakivonat
  • 1, 5 teáskanál őrölt kardamom
  • 1 teáskanál só
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 400 g liszt
Elkészítés:
  A vajat és a cukrot habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojást is, amellyel szintén simára kevertem. A lisztet összekevertem a sütőporral, a sóval és a kardamommal, majd a nedves részhez öntöttem, és jól összegyúrtam. Ezután 3 - 5 mm vékonyra nyújtottam a tésztát, és húsvéti figurákat szúrtam ki belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, Moha tanácsára kb 1 cm-es távolságra egymástól, és előmelegített sütőben 7 - 8 perc alatt megsütöttem. Vigyázni kell, hogy ne barnuljanak meg.

11 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom kis kekszeket csináltál! Már Te is a keksz imádók klubjához tartozól mint Panna?:)Finom is és azért is jó mert sokáig frissen tartható egy dobozba, különösen ha nem sűrű nyitogatjuk!:))

Panna írta...

Na akkor lassan tényleg nekem is kell kekszet sütnöm :) Neked meg muffint ;)

Bebi írta...

Hmmm, de szívesen megkóstolnám!!!:)

Emi írta...

Mostanában kezdtem megkedvelni a házi keszeket. Nagyon édesek ezek a kis nyuszik, csibék, répák?? Kardamommal is nagyon finomak lehettek!

Gizi írta...

Nagyon finom lehet ez a kekszecske. Én nagyon ritkán sütök kekszet, így nincs is bevált receptem. Moha viszont mindent mesterfokon készít, így kölcsön is veszem Tőled a receptet.:)

4Gyerek írta...

Kardamom? Akkor ez csak a leg-leg kategóriába tartozhat.
Maradt még kóstoló?

Elisabeth írta...

Nagyon aranyosak a nyuszi formás kekszek, és még hozzá finom is!

Anazar írta...

Kardamommal tökéletes!!

Gerdi írta...

Aranyos kekszek! Kardamomhoz még nem volt szerencsém, pedig kerestem. Így nem ismerem az ízét, de csak jót hallottam-olvastam róla.

Moha írta...

Nagyon szépek lettek nálad is! Én főleg annak örültem, hogy könnyű a tésztával dolgozni, és véééégre ropogós keksz az eredmény. Az már csak bónusz, hogy szép sima, és így jól díszíthető:)

Kati írta...

Éva, igen Panna megfertőzött a kekszekkel, és olyan jó tudni, hogy ha megkívánunk egy kis édességet, ott van a kis magunk készítette tartalék:)

Panna, látod megfertőztél a keksszel, így mostanában hanyagoltam a muffint:)
Bebi, én meg szívesen megkínálnálak:)

Emi, igen, répák is vannak köztük:) És a házinál nincs jobb, és annyi féle ízesítésben készíthetem, ahogy akarom:)


Gizi, amit Moháról mondtál, az úgy is van, tökéletes a receptje is:)

4Gyerek, sajnos elfogyott, de a következőből küldök:)

Elisabeth, Anazar, köszi:)

Gerdi, én az Auchen-ben szoktam venni a kardamomot, őrölt formában, német Fuchs termék, nagyon jó.

Moha, köszönöm itt is, igen, nekem is az első házi kekszem, ami igazán ropogós:)