2012. április 9., hétfő

Kókusztekercs

Egyik húsvéti süteményem volt ez a kókusztekercs, amit édesanyámtól tanultam, és amit gyakran szoktunk sütni különböző ünnepek alkalmával. Könnyen elkészíthető, olcsó, mégis finom és mutatós sütemény.



Hozzávalók:
a tésztához
  • 40 dkg liszt
  • 3 tojás sárgája
  • 1 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 1 kávéskanál cukor
  • 10 dkg zsír
  • kevés porcukor a szóráshoz
a töltelékhez
  • 3 tojás fehérje
  • 30 dkg cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáltam, közepébe mélyedést készítettem, belemorzsoltam az élesztőt, rászórtam a cukrot, és ráöntöttem a meglangyosított tej felét. Néhány percet hagytam dolgozni az élesztőt, majd beleütöttem a tojássárgákat, beletettem a zsírt, a többi tejet és jól összegyúrtam.
Közben a három tojásfehérjét a cukorral gőz felett kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a kókuszreszeléket.
A tésztát kétfele vágtam, majd enyhén lisztes nyújtódeszkán 2 - 3 mm vastagra nyújtottam mindkét darabot, szerre. Nem kell keleszteni, majd sülés közben úgyis megnőnek. Megkentem a kókuszos töltelékkel, és felcsavartam, mint a bejglit. Kb. 1 cm széles darabokra szeleteltem, és sütőpapírral bélelt tepsiben, közepes lángon megsütöttem. A tepsiben kell kis helyet hagyni a sütik között, mert nőni fognak. Nem szabad megpirítani, csak éppen amíg a töltelék halványbarna lesz, ez. kb.15-20 perc.
Amikor kihült, megszórtam, porcukorral.

13 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Nagyon finom sütemény, szeretem én is!! Még sosem készítettem, ideje lesz! :)))

csipankatalin írta...

Hamarosan kipróbálom.

Anazar írta...

Boldog Húsvétot Neked is!

trollanyu írta...

Ilyet az én anyukám is gyakran sütött és isteni finom:) Még én sem készítettem soha, de sorra fog kerülni:) Szép estét kívánok:)

Édeskonyha írta...

Nagyon jól hangzik a recept és guszták a csiguszok. Listámra felvéve. :)

teller-cake írta...

Ezt én is imádom és természetesen a mamától tanultam! :-) Mi úgy szoktuk, hogy a felét kókusszal, a másik felét darált dióval ízesítjük.

Zsuzska írta...

Nagymamám szokott régen ilyet sütni, tényleg nagyon finom!!!

Éva írta...

Nagyon szeretem a kókuszos sütiket! Guszta nagyon!

BoGyo írta...

amiben van kókusz reszelék az mind "jöhet":-)

csipike írta...

Nálunk lehet kapni ilyen mini tekercseket a rétes boltban, nagyon finom.

Panna írta...

Én sem készítettem ég csak ettem, na nem is ártana lekoppintanom ;)

Mimimama írta...

ez az! hogy én egy ilyen receptet mióta keresek :-)) köszi!

Kati írta...

Barbi, nekem is ez volt az első alkalom:)

Csipankatalin, ez is fog tetszeni nektek:)

Anazar, köszi:)

Trollanyu, igen, én is anyumtól tanultam:)

Édeskonyha, örvendek, hogy tetszik:)

teller - cake, dióval is biztos finom:)

Zsuzsa, úgy látszik, mindenki nagymamájától, anyukájától tanulta a receptet:)

Éva, köszi, és nem csak finom, hanem olcsó is szerintem.

BoGyo, én is ógy vagyok vele:)

csipike, és a házi még finomabb:)

Panna, vigyed nyugodtan, azért van a recept:)

Mimimama, örvendek, hogy most megtaláltad:)