2012. április 14., szombat

Málnás - ribizlis cobbler

A múlt héten Babette blogján ismerkedtem meg a Szedres cobblerrel, és annyira ínycsiklandóak voltak Babette fotói, hogy én el is határoztam, hogy ezt ki fogom próbálni. Nem is kellett sok idő hozzá, mert péntekre vendégeket vártunk, így el is készítettem nekik ezt a finomságot. Bebette, nagyon finom lett, ilyen még sokszor fog sülni nálunk, köszönöm szépen.



Hozzávalók:
a gyümölcshöz
  • 60 dkg bármilyen gyümölcs darabolva
  • 4 evőkanál cukor(nálam 5 lett)
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 2 evőkanál liszt vagy étkezési keményítő vagy vaníliás pudingpor(én pudingport használtam) 
 a tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg cukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 tasak sütőpor
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1, 5 dl tejszín vagy natúr joghurt
  • pici só
  • kevés cukor a tetejére
Elkészítés:

Egy pitesütőt  kivajaztam. Beleszórtam a még fagyos  málnát és ribizlit. Babette szerint természetesen friss gyümölccsel is készülhet.
A gyümölcsöt megszórtam  a cukrok és a pudingpor keverékével. A tésztához a lisztet, a sütőport, a cukrot és a sót összekevertem, a tojást elkevertem a joghurttal. Utána a  vajat a lisztes keverékbe morzsoltam,  eldolgoztam. Ezután a száraz és a  joghurtos részt összekevertem, összedolgoztam. Ahogy Babette is mondta, egy lágy ragacsos masszát kaptam. Lisztes kézzel kis gombócokat  formáltam és rátettem a gyümölcsre. Nem baj ,ha nem teríti be teljesen, mert sülés közben összenőnek. A tetejét megszórtam cukorral(amit majdnem elfelejtettem:) ), és 20-25 percre előmelegített sütőbe tettem. Amikor láttam, hogy a  gyümölcs sziruposan rotyog, a teteje pedig ropogós barnára sült kivettem a sütőből. Langyosan is, hidegen is nagyon - nagyon finom volt. Köszönet Bebette-nek, hogy megismerhettem egy újabb finom süteményt.
 

16 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon jól sikerült a cobbler:) Nálunk igen népszerű édesség, és lehet variálni a gyümölcsöket:)

Angi Angéla írta...

Eddig nem ismertem ezt a fajta süteményt, de nagyon érdekesen hangzik!

Csilla írta...

Nagyon gusztusos lett! Még nem sütöttem, de a minap én is láttam a paprika tv-ben, csorgott a nyálam... :)))

Névtelen írta...

Ez nagyon érdekes süti, holnapra kipróbálom!

Gizi írta...

Nagyon guszta!! Szeretem a cobblert, és már jó régen sütöttem, most szívesen megkóstolnám itt Nálad.:)

Unknown írta...

Ez isteni. Egy egyik kedvenc gyümölcs párosom :)

Ibcsi írta...

Vaóó szép, és finom is :-)))

Borga írta...

De csábító így tavasz elején ez a sok gyümölcs!Van még a fagyasztóban málnám és szedrem,azokkal el is fogom készíteni!

Nyárikonyha írta...

cobbler jó ötlet, szeretem. van itthon ribizlizselé, meg fagyasztott málna!

Roza írta...

Kati, én majd idejárok nézegetni:)) Elkészíteném, de akkor nem tudnék ellenállni a kísértésnek:)

Babette írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett! Havonta egyszer én is megsütöm. Nagyon szeretjük...

Borga írta...

Kipróbáltam málnával és szederrel,ma ebéd után ez volt a desszertünk!Isteni finom lett!Ajánlom mindenkinek és köszönöm a receptet!

Kati írta...

trollanyu, én csak most találkoztam vele Babette-nél, és nagyon megtetszett:)

Angi Angéla, eddig én sem, de ezután biztos gyakrabban készítem:)

Csilla, próbáld ki, egyszerű és finom:)

Patrícia, remélem ízlett, majd írj róla:)

Gizi, gondoltam, hogy te már ismered, nagyon finom:)

Vikvi, akkor próbáld ki:)

Ibcsi, köszi, és jól ki tudom hasznélni vele a piteformám:)

Borga, én is fagyasztottal készítettem:) Közben látom el is készítetted, örvendek, hogy tetszett, köszönjük mindketten Babette-nek:)

Nyárikonyha, Isten hozott a blogomon, meglátod finom lesz:)

Roza, oké, te nagyon erős vagy:) Casodálom a kitartásodat, bár néhány hónapja én is diétázom, de nem olyan drasztikusan mint te, pár kg-ot azért sikerült leadnom:)

Babette, köszi mégegyszer:)

Panna írta...

Finomat készítettél a vendégeidnek ;)

Vicuska írta...

Finomság ezekkel a gyümölcsökkel!!!

Kati írta...

Panna, Vicuska, köszönöm, próbálkozom:)