2012. április 29., vasárnap

Málnás - ribizlis - habcsókos rózsakalács

Mivel nagyon megszerettük, elkészült az Illatos - habcsókos - kardamomos rózsakalács harmadik változata(volt egy második is csokival és mazsolával, de azt nem sikerült lencsevégre kapni:)) málnával, ribizlivel, fehércsokoládéval. Ezzel az ízesítéssel is pont olyan finom lett, pont olyan foszlós, puha. Ennek a kalácsnak még sok változata lesz nálam az biztos. A Páromnak, a családomnak nagyon ízlik, folyton újat rendelnek belőle:)
 Egyúttal ezzel a kaláccsal szeretnék jelentkezni a Dolce Vita blog szülinapi játékára.




Hozzávalók:
  • 450 g finomliszt
  • 60 g cukor
  • csipet só
  • 2 kisebb tojás sárgája
  • fél dl citruslé (1 citrom leve)
  • fél dl málnaszörp
  • 1 citrom reszel héja
  • 2 dl tejszín
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 evőkanál langyos tej
  • 1 kávéskanál cukor
  • 1 vaníliás cukor
Töltelék:
  • 2 tojás fehérje
  • csipet só
  • 60 g cukor
  • 25 dkg ribizli és málna
  • 1 maréknyi gríz
  • 10 (15) dkg apróra vágott fehércsokoládé 
Tetejére:
  • 1 tojás
  • fél dl tej
  • porcukor a díszítéshez
Elkészítés:
A lisztet egy mélyebb tálba szitáltam, közepébe mélyedést készítettem, belemorzsoltam az élesztőt és két evőkanál kevés cukorral elkevert langyos tejet öntöttem rá. Hagytam felfutni, hozzáadtam a cukrot, a tojássárgáját, a tejszínt, a citromhéjat, a citromlevet és a málnaszörpöt, a vaníliáscukrot, majd kézzel könnyű kalácstésztát dagasztottam. Nekem még egy kevés liszt kellett a tésztába, mert túl lágynak bizonyult, lehet, hogy a két evőkanál tej miatt, amiben felfutattam az élesztőt.
A bedagasztott tésztát a tálban hagytam duplájára kelni(kb. fél óra)
Amikor megkelt kiborítottam egy enyhén lisztezett felületre és kb. 3-4 mm vastag téglalapot nyújtottam belőle, már amennyire tudtam, nem lett tökéletes téglalap.
A töltelékhez a tojások fehérjét habbá vertem egy csipet sóval, majd hozzáadtam a kristálycukrot és tovább kevertem, míg szép fényes, kemény habom nem lett. A még fagyos málnát és ribizlit összekevertem egy maréknyi grízzel, hogy majd ne áztassa el a tésztát. A kinyújtott tésztát megkentem a tojáshabbal, és jó bőven megszórtam a  fehércsokoládéval, és a málnával meg ribizlivel. A tésztát feltekertem mint egy bejglit. 6 nagy szeletet vágtam belőle.
Egy 28-30 cm-es tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral és a szeleteket beleállítottam. Letakartam és hagytam duplájára kelni, ez kb. 30 perc.
 A megkelt kalácsot vékonyan lekentem a tojás és a tej keverékével, és 30 percre a forró sütőbe tettem.
Félidőben, amikor már elég piros volt a teteje egy alufóliát terítettem rá.
A sütőből kivéve megszórtam porcukorral.

17 megjegyzés:

Bors and Pepper írta...

Ez valami csodás lehet!!!

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon kívánatos,bíztos nem tudnék neki ellen állni:))

sedith írta...

Jaj, de jól néz ki! Akár már indulnék is érte!:)

Barbi konyhája írta...

Csodásan néz ki!! Már tervezem a sütését!! :))

Unknown írta...

Nagyon mutatós és biztosan finom is :)
Rózsa

trollanyu írta...

Gyönyörű látvány, és a gyümölcsös habbbal valami szuper lehet. Imádom a kalácsokat:)

Farci írta...

Nagyon guszta! :))

Bebi írta...

Mennyei lehet!:)

marisz57 írta...

Nagyon kívánatos! Nem csoda, hogy a család újból és újból ilyet rendel!

Csilla írta...

Nagyon szép!! Nálunk ma kelt tészta készült, de hamarosan ezt is meg kell süssem. :)

Éva írta...

Nagyon szép és finom lehet a kalácsot! Hogy én már ma mennyi kalácsot láttam és mind a másé sajnos!:-)

Emi írta...

De szép és finom! Az a szelet a tányérról pont elég lenne most:)

Blogkonyha írta...

De guszta! Nagyon szép lett! Habcsókos kalácsot még nem sütöttem, pedig már olyan sok helyen olvastam róla!

csipike írta...

Ez nagyon "ott van"!!! :-) Ránézésre is gyönyörű. Meg kell tanulnom, mert nagyon guszta ;-)

Panna írta...

Meg tudom érteni a családod! :) Csuda jó!

Kati írta...

Lányok, köszönöm mindenkinek, próbáljátok ki mert isteni finom, nálunk most ez a sláger, a hétvégén elkészült a negyedik változat is, málnával, meggyel, tejcsokival:)

Biró Anikó írta...

Juj...de jól néz ki...én is kérek belőle..:D