2012. április 26., csütörtök

Reteklevél főzelék II.

A tavaly ilyenkor már beírtam ITT egy reteklevél főzeléket, de az idén kissé másképpen készítettem, és még finomabb lett mint a tavalyi. Gondoltam megosztom ezt is, hátha megtetszik valakinek.



Hozzávalók:(ez egy személyre készült)
  •  két jó kötés retek levele
  • 3 - 4 szál zöld fokhagymaszár
  • fél evőkanál liszt
  • másfél dl tej
  • 1 evőkanál zsír, én azt használtam fel, amiben a füstölt sonkát sütöttem
  • fokhagymabors
Elkészítés:
A leveleket jól átmostam. A zsírt felforrósítottam, a leveleket beleforgattam, és kevés(kb. fél dl ) vizet öntöttem alája. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymaszárat is. Így puhára pároltam. Amikor megpuhult rászórtam a lisztet, lassanként ráöntöttem a tejet, sóztam, fokhagymaborsoztam, és folytonosan kavargatva besűrítettem.
Tükörtojással tálaltam. Igazi zöld ebéd volt számomra. Csak ajánlani tudom.

12 megjegyzés:

Anazar írta...

Még nem kóstoltam reteklevelet, de jól hangzik!!

Gizi írta...

Nagyon finom lehet, ugyan még én sem kóstoltam, mivel receptem sem volt hozzá, na de majd most....
Hallani már hallottam arról hogy a retek és a karalábé leveléből finom főzeléket lehet készíteni.

Emi írta...

Én sem ettem még, de mindenhol azt látom, hogy milyen egészséges és jó. Megkóstolnám szívesen! És nagyon szuper a tányérod!!!

trollanyu írta...

Nagyon finom lehetett:) A szív alakú tányérod nagyon szuper:)

Névtelen írta...

Én szeretem a friss reteklevelet, főzelékként még nem ettem,de sok fokhagymával, egész levelekként, nem darabolva, párolva,mellé köretnek rizs,valami csodafinom

Jámborné Budai Mónika írta...

Én sem ettem még,de majd most....
Nagyon guszta:))

teller-cake írta...

Ez soha nem jutott volna eszembe, de tény, hogy nagyon étvágygerjesztő a fotón! :-)

Ibolya írta...

hát nekem se !! de hát igen, ezt is ki kell próbálnom !!

María írta...

Valahol olvastam már reteklevél levest, most itt a főzelék. Ha igazán szép friss retket kapok, biztos kipróbálom. Ha finom és még egészséges is, kár kidobni a leveleket is.

IsaBella írta...

Dejó! Múlt hétvégén nálunk is ez volt. Azt hittem, csak az én anyukám ilyen kis feltaláló. ˘˘
Tegnap nálunk csalánból volt főzelék. Az is isteni finom! :)

csipike írta...

Állítólag nagyon egészséges, sokat olvasgattam mostanság a retekről. Kolléganőm vett sörretket és kicsit utánanéztem, azóta már vettem én is, más íze van mint a pirosnak.
Amit a piacon árulnak, elég fonnyadt levelűek. Pedig megenném, bátor vagyok :-). Szerintem olyan lehet mint a spenót.

Kati írta...

Anazar, én is tavaly először, de nagyon megtetszett:)

Gizi, és külön a reteklevél is nagyon finom:) Hasonló lest a spenóthoz, csak nem olyan vasas az íze:)


Emi, hátha találsz egyszer friss, kezeletlen leveleket, abból kipróbálhatod:) És köszi:)

Trollanyu, igazából, egy tálka, de nekem , egy személyre tányérnak is tökéletes:)

Patrícia, a te változatodat is ki kell próbálnom jövőre, mert sajnos már kifogyott a retek:)

Mónika, ki kell próbálni, mert finom:)

teller - cake, én is tavaly hallottam róla először, menten ki is próbáltam :)

Ibolya, Isten hozott a blogomon, gyere máskor is:) Megéri kipróbálni annak aki szereti a zöldeket, mert nagyon finom:)

Mária, igen, én otthon a kertben termett retek leveléből készítettem, vigyázni kell a piacossal, hogy ne legyen permetezett.
IsaBella, mi csalánból levest szoktunk főzni, füstölt hússal, de főzelékként is biztos finom:)

Csipike, igen a spenóthoz hasonló, de nem olyan vasas ízű, én a pirosreteknek a leveléből készítettem, másból még nem próbáltam.