2012. április 6., péntek

Törtpaszuly nagypéntekre

A mi családunkban hagyományos nagypénteki étel a törtpaszuly. Az idén is édesanyám készítette el, én is tőle hoztam magunknak. Anyu, köszi szépen, nagyon finom volt.:)



Hozzávalók:
  • fehér paszuly, annyi amennyi szükséges a családunk részére
  • 3-4 hagyma
  • olaj
  • fűszerpaprika
 Elkészítés:
Az előző este beáztatott paszulyt enyhén sós vízben megfőzzük, átpaszírozzuk, vagy egyszerűen mixerrel pépesítjük. Egy pici levet is lehet benne hagyni, hogy krémesebb legyen.
A hagymát az olajon megpirítjuk, a tűzről levéve megszórjuk fűszerpaprikával, és ezzel tálaljuk a paszulyt.

14 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

A férjem nagyon szereti,csak én nem szeretem készíteni.
Így készen már küldhetnéd is távpostán,a férjem örülne:))

Babette írta...

Nagyon régi emléket juttattál most eszembe. gyerekkoromban ettem utoljára ilyet, amikor a szomszéd néni csinálta.Igaz ők nyírségiek, de ott is szokás volt ez a fogás. Nem pürésítették teljesen, csak darabosra törték.

Hobbychef írta...

Gyerekkoromban ettem utóljára.

Mrita írta...

Nagyon kellemes Húsvétot kívánok!

Edi írta...

Anyósom készíti nálunk, köszönöm, hogy felraktad, megpróbálom én is. Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

Az amatőr hagyományörző írta...

Valahogy nem passzol a nagypénteki törtpaszuly a csütörtöki gulyással!

Kati írta...

Jámborné Budai Mónika, küldöm akkor:)

Babette, örvendek, hogy szép emlékeket ébresztettem fel benned:)

Hobbychef, akkor ideje kipróbálni újra:)

Mrita, köszönöm, viszont kívánom neked is:)

Edi, Áldott Ünnepeket nektek is, majd szólj, hogy sikerült:)

Az amatőr hagyományőrző, Isten hozott a blogomon, igen magam is képzett néprajzos vagyok, tudom, hogy böjti időszak van, de a mi vidékünk nagyrészt református vallású, így nem tartjuk a böjtöt, esetleg a péntekeket(én személy szerint), és nagypénteket.
Másként az iskolanapok több évtizedes hagyomány az iskolánkban, és már jó pár éve a húsvét előtti hétre tesszük a vakáció miatt, és a csütörtöki gulyásfőzés is több éves hagyomány, mindig azon a napon van a verseny. Természetesen aki böjtöl, annak nem kötelező sem versenyezni, sem főzni. Nem hiszem, hogy bárkit megsértettem volna a csütörtöki gulyásos posztommal.

Az amatőr hagyományörző írta...

Semmiképpen nem bántó szándékkal tettem a megjegyzésemet,csak úgy kikívánkozott belőlem - ez a kis ördög műve - Kellemes ünnepeket kívánok mindnyájatoknak !

Petra írta...

Jól néz ki!
Boldog ünnepet kívánok nektek! :)))

Névtelen írta...

Nem ismertem ezt az ételt, köszönöm szépen az ötletet, ki fogom próbálni és nem várok vele a következő nagypéntekig :)))

Áldott szép ünnepet kívánok!

Kati írta...

Az amatör hagyományőrző, Petra, Manka, Áldott Ünnepeket kívánok én is mindannyiotoknak:)

Alíz írta...

Na, pont ilyent készített hajdanán nagyanyám is! :)))) Néha szoktam én is, bár nálunk a paszuly inkább levesnek nyerő. :)

Panna írta...

Nyámi :)

Kati írta...

Alíz, mi így is szeretjük, bár nálunk sem készül túl sokszor:)

Panna:)