2012. május 22., kedd

Zöld kapor sóban

Az előző bejegyzésemnél ígéretet tettem, hogy a kapor tartósításáról is fogok írni. Édesanyám a szárával együtt, felkötve szokta megszárítani a kaprot, én pedig a fagyasztóban szoktam tartósítani. Egyik módszert sem tartom tökéletesnek, de eddig nem tudtam más tartósítási módot. Édesanyámnak egy barátnője világosított fel, hogy ő sóban szokta eltenni a kaprot. Kaptam is az alkalmon, és a sok friss kaporból eltettem így egy kis üvegecskével.
A Terebess konyhakert oldalán arányokat is találtam a recepthez, de megmondom őszintén én sót csak találomra, ízlésre tettem hozzá.



Hozzávalók:
  • 1 kg kaporzöldhöz 10 dkg jódtalan só(nálam kimérősen kapható jódtalan durvasó, amit eltevésekhez használunk)(A Terebess konyhakert receptje szerint.)
Elkészítés:
Én a következő módon tettem, ahogy édesanyám barátnője ajánlotta: A kaprot leszedtem a száráról, alaposan átmostam, szűrőn lecsepegtettem, majd apróra vágtam. Összekevertem a sóval, hagyam állni 10-20 percet, amíg a kapor összeesett és levet engedett. Ekkor egy kicsi befőttesüvegbe tömtem, ráöntöttem a sós levet is, és jól lenyomkodtam, hogy a lé ellepje. A tetejét megszórtam még egy kis sóval.

9 megjegyzés:

trollanyu írta...

Ez is jó megoldás, de én meg vagyok elégedve a fagyasztott kaporral, bármi fel lehet használni.

trollanyu írta...

Lemaradt a fele:) Bármibe fel lehet használni, meg a szártottat is szoktam, azt nem annyira szeretem. Meddig áll el így sózottan?

Kati írta...

Trollanyu, nem tudom még, hogy meddig áll el, édesanyám barátnője azt mondja, hogy egész télen. Alíz, a Fakanálforgató tollforgató blog írója hasonló módon tartósítja a lestyánt, ő is azt írja, hogy egész télen eláll.(Most már én is tettem el lestyánt is sóban)

Alíz írta...

Kaprot még nem tettem el sóban, de szerintem is jó megoldás lehet. Talán annyi szépséghibája lehet a dolognak, hogy édes ételekben - pl. kapros-ordás palacsintában - szerintem ezt a változatot nem lehet használni. De főzelékekben, levesekben szerintem intenzívebb az íze, mint a szárítottnak. Egyúttal ide is írom, hogy erdei szamóca még nincs nálunk, kb. még egy hónap míg megjelenik, de szívesen készítek fotót róla, csak még emlékeztess rá, nehogy elfelejtsem. :)

Kati írta...

Alíz,
igen édes ételekbe nem lehet így sósan felhasználni, de találtam egy olyanhoz való receptet is a Terebess konyhakert oldalán Zöld kapor mézben címmel. Csak jelenleg nincs mézem itthon, de remélem hamarosan kapok és még ki tudom próbálni, amíg van friss kapor.
A fotót a szamócákról megköszönném:) Még szólók, ha én is nem felejtem el:)) Kötök bogot a zsebkendőmre:))

Éva írta...

Nekem is most ott kuksól felhasználásra várva egy csomag kapor. Éppen gondoltam hogy kéne valamit tennei vele mert megszárad. Eddig csak lefagyasztottam, de így van egy másik felhasználási lehetőség is. Sóban régen petrezselymet tettem el úgy hogy a tetejére egy újjnyi olajat öntöttem. Nagyon jó technika volt.

teller-cake írta...

Milyen jó ötlet, eddig én is a fagyasztást alkalmaztam. :-)

Panna írta...

De jó! Ki fogom próbálni :)

Névtelen írta...

Hogy sikerült a kapor tartósítása? Felhasználás előtt már nem kellett lemosni? Nem volt nagyon sós? Én most akarom kipróblni, azért kérdezem. Éva