2012. július 26., csütörtök

Raffaello házilag

A lánytesóm szülinapjára készítettük édesanyámmal ezt a sütés nélküli édességet, hogy ne kelljen begyújtani a sütőbe. Régebb esküvőkön kontyoló süteménynek készítettek ilyet nálunk. Az üzleti változatát is imádom, de ez is nagyon finom.
 A receptet ITT találtam, köszönöm szépen Ágnesnek:)



Hozzávalók:
  • 30 dkg cukor
  • 1 dl víz
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 35 dkg tejpor
  • 25 dkg margarin
  • dió a közepébe
  • kókuszreszelék a forgatáshoz
Elkészítés:
A cukrot a vízzel felfőztem, amikor felfőtt hozzáadtam a margarint, és addig kavargattam amíg elolvadt. Ezután hagytam langyosra hűlni és a kókuszreszelékkel összekevert tejport beleöntöttem, és jól összedolgoztam, amíg teljesen egynemű lett. Édesanyámmal kis golyócskákat formáltunk, egy - egy dió darabot nyomtunk a közepébe, és kókuszreszelékbe forgattuk. Nagyon finom:)

18 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Szépek ezek a kis fehér golyók. El tudom képzelni hogy nagyon finom. Mentem is ínségesebb időkre. :)

Bebi írta...

A nyári melegben igazán jól jön az ilyen sütés nélküli recept!
Amúgy is nagyon szeretem a kókuszos édességeket.
Köszi a receptet!

Névtelen írta...

Szerinted ez kukoricatejporral is működne?
Szerintem kipróbálom. :)

Horváth Emerencia írta...

Köszönöm!

Kati írta...

Édeskonyha, köszönöm:) Mindig jól jön egy plusz recept:)

Bebi,én is kókusz rajongó vagyok, és a meleg sütő sem hiányzik ilyenkor:)

Patrícia, Őszintén nem tudom, mert még sosem láttam kukorica tejport, de ha úgy müködik mint a hagyományos tejpor, akkor nincs hogy ne sikerüljön. Ha elkészítetted, majd mondd el milyen lett:)

Horváth Emerencia, szívesen:) Isten hozott a blogomon, gyere máskor is:)

Adél írta...

Nagyon guszta a raffaelos tálcád.Én is szeretem, elég régen készítettem már.

Hankka írta...

A bolti változatot mi is szeretjük, ki fogom próbálni ezt a házi verziót, nagyon tetszik! :)

NYAMMM írta...

Milyen jól néznek ki! Mentve:)

Verus írta...

Ez valami isteni lehet :-)

Gerdi írta...

De guszta kis "kontyoló sütemények"! Nekem is hasonló receptem van, nagyon finom! Ízre hasonlít a boltira, csak az ostya hiányzik róla.

Juci írta...

Most bekapnék egy párat , bütykölés közben!

IsaBella írta...

Én is nagyon szeretem a raffaellot, a kókusz meg a gyengém. :D Istenien néz ki, s valóban jó megoldás ilyen hőségben! :) Ügyesek voltatok anyukáddal. :D

Kati írta...

Aleda, mi most készítettük először, de nagyon rákaptunk:)

hankka, nem pont olyan állagra mint a bolti verzió, de ízre ugyanolyan finom, ha nem finomabb:)

Nyamm, és finomak is, nem csak szépek:)

Verus, nagyon finom, a tejpor és a kókusz nagyon finommá teszi:)

Gerdi, hát igen, az ostya hiányzik, de így is finom:)

Juci, most már én is:)

IsaBella, finom is, könnyen elkészül, a tejpor picit drágább bele, de megéri szerintem:)

Névtelen írta...

Haliho, kb. hany kis golyo keszul az adott mennyisegu hozzavalokbol? Koszi, Ed

Kati írta...

Szia Ed, körülbelül 40 db lesz belőle, ha ekkora méretűre formáűlod, mint a tálcán, vagyis kb. dió nagyságóra, ha kisebbre több is lesz.

Névtelen írta...

Szia Kati, koszonom a gyors valaszt :) Tovabbi szep estet! Ed

Unknown írta...

Sziasztok! Én a recept szerint követtem el mindent, de nekem a krém nagyon folyós ragadós lett,nem tudtam formázni pedig 1 éjszak hűtöttem. Tettem bele dupla adag tejport és kókuszreszeléket is és így sem tudtam formázni. Mit ronthattam el?

Kati írta...

Zsuzsanna pesti, biztos, hogy csak 1 dl vizet tettél hozzá? Mert ha csak annyit, nem kellene, hogy folyós legyen. Én már sokszor elkészítettem ezt a receptet, soha nem volt probléma vele. Nem tudom mi lehetett a probléma nálad.