2012. október 31., szerda

Churutos krumplileves

Több helyen is olvastam, hogy a churutot nem csak a  hagyományos örmény levesek ízesítésére használják, hanem más sanyanyítást ígénylő levesekbe is. Gondoltam kipróbálom a krumplilevest is vele, igazán különleges leves lett, nagyon ízlik nekem. A churutról ITT írtam már, ha kíváncsiak vagytok elolvashatjátok.




Hozzávalók: 20 dkg csont nélküli disznóhús (nálam most comb volt azt hiszem), 5 kisebb krumpli, 1 sárgarépa, 1 petrezselyemgyökér, 2 babérlevél, 1 hagyma, 1 zöld paprika, 2 dl tej, 1 kúp churut, só.
Elkészítése: A húst kockára vágva főni tesszük, majd leszedjük a habját, megsózzuk, puhára főzzük. Ekkor beletesszük a kockára vágott krumplit, a felkarikázott sárgarépát és petrezselyemgyökeret, az egészben hagyott hagymát, a felszeletelt paprikát, a babérlevelet, és addig főzzük, amíg a krumpli megpuhul. A churutot lereszeljük, simára kavarjuk a tejjel, a leveshez adjuk, és hagyjuk még egyet lobbanni.

8 megjegyzés:

Hankka írta...

A churuttal nekem újat mondtál, hallottam már ugyan róla, de nem tudtam, hogy pontosan mi is ez. A levesed nagyon finom, laktató, elfogadnék egy tányérkával! :)

Böbe írta...

Nagyon finom lehet,el is kanalaznék most egy tányérkával!:))

Alíz írta...

Ez még az a hurut? :)))) Fincsi leveske, megkóstolnám. Amúgy nagyanyám a hurutot szinte úgy használta, mint a tárkonyt, nagyon sok levesbe belerakta. :)

Seffer Lilla írta...

Hmmm, nagyon jól esne egy finom meleg leveske...

Adél írta...

Nem kóstoltam még hurutot, de biztos ízlene.

Jámborné Budai Mónika írta...

ÁHHHHHHH úgy ennék már egy ilyen levest,szeretném nagyon megkóstolni.
Te mindig nagyon gusztán készíted el, nekem meg csorog a nyálam érte

Elisabeth írta...

Nem hallottam a churut, és a hurutrol sem...gondolom valami gyökér féle lehet...mindenesetre, a levesed nagyon finomnak néz ki, és szivesen elfogadnám avval a szép tányérral!

Kati írta...

hankka, akkor már érdemes volt feltenni:)

Böbe, bizony finom volt, mind az utolsó kanállal elfogyott:)

Alíz, igen, ez az a churut:)

Lilla, meghiszem azt:)

Aleda, pedig meg kell kóstólnod, mert nagyon finom:)

Mónika, én szívesen megkínálnálak, ha erre járnál:)

Elisabeth, a churut egy örmény ételízesítő, zöldfűszerekből és erjesztewtt tejből készül.