2012. október 7., vasárnap

Szegedi csirkegulyás

Edi, az Edi konyhája háziasszonya egy remek játékot hírdetett Enni - határok nélkül címmel. A játék lényege, hogy minden résztvevő egy feladatot ad a sorban utána következőnek, mégpedig, hogy egy bizonyos nép, tájegység jellegzetes ételét főzze/süsse meg. Én Évától, a Takarékos konyha írójától kaptam azt a  feladatot, hogy egy jellegzetes szegedi ételt főzzek. Rövid keresgélés után rá is akadtam a Szegedi csirkegulyásra, és mivel tudtam, hogy ez a családnak is ízleni fog, el is készítettem vasárnapi ebédnek. Nem tévedtem a családomnak nagyon tetszett, mindenki bevágott egy nagy tányérral belőle, még én is egy kis tányérral, a diétám ellenére:)
Következő alkalommal egy dolgot fogok változtatni, mégpedig azt, hogy olyan krumpliból készítem, ami nem fő szét, mert most nagyon szétfőtt, így nem lett olyan fotogén a gulyásom, de a család ezt nem bánta:)
Edi, köszönöm a játékot, Éva neked a feladatot, mert így egy újabb finom ételt kóstólhattunk meg.




Hozzávalók(6 személyre):
  • 1 házi csirke alsó,  felső combjai, mellehúsa, szárnyai, zúzája (erdetileg 2 kg csírkét ír a recept)
  • 25 dkg vegyes zöldség (sárgarépa, petrezselyem, zeller)
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 50 dkg burgonya  (eredeti receptben 70 dkg)
  • 4 zöld paprika
  • 5 hámozott paradicsom
  • 2 cikk fokhagyma
  • fél kávéskanál köménymag
  • fél kávéskanál pirospaprika
  • olaj
a csipetkéhez
  • fél csésze liszt
  • 1 tojás
  • pici só
Elkészítés:
 Az apróra vágott hagymát és fokhagymát kevés olajon megpirítjuk, meghintjük a pirospaprikával, felöntjük kevés vízzel, egy teatojásban hozzáadjuk a köménymagot, a feldarabolt csirkét, megsózzuk, összekeverjük, és fedő alatt pároljuk.
Közben a sárgarépát,a petrezselymet, a zellert kis kockákra vágjuk, kevés olajon megpirítjuk, felöntjük vízzel, és megpároljuk. Ha a csirke puhulni kezd hozzáadjuk a gerezdekre vágott zöldpaprikát és a paradicsomot, az egyforma kis kockákra vágott burgonyát, és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Hozzáadjuk a zöldséget a levével együtt, majd addig főzzük, míg a burgonya és a csirke megpuhul.
Közben összegyúrjuk a csipetkét, és legvégül a gulyás tetejére csipegetjük.
Karikára vágott zöld paprikával tálaljuk.

14 megjegyzés:

Hankka írta...

Jó kis játék, pl. ezt a receptet sem ismertem eddig! :) Nagyon guszta, igazán finom lehet! :)

marisz57 írta...

No, éppen így főzöm én is a csirkegulyást, csak nem tudtam, hogy ez szegedi módra van.Elhiszem, hogy finom volt, mindent beletettél ami bele kell!

Jámborné Budai Mónika írta...

Én is így főzöm,de nekem keresztanyám Szegedi és ezért.
A tiéd is nagyon guszta:))

Elisabeth írta...

Én már nagyon régóta nem főztem semmiféle gulyást, de ez a csirke gulyás igazán finomnak néz ki, és a receptedet imádom...méghozzá a kis csipetkével amit már igazán nagyon régen készitettem, ugyszintén. Köszi hogy megosztottad a finom receptet...már is neki fogok állni késziteni, én is....csak először el kell menjek a boltba csirkét venni...ha, ha! Már pedig minden más van itthon!

A chilli olajad is nagyon klassz, és praktikus!

csipike írta...

Ezt a szegedi változatot én sem ismerem, pedig közel lakom. Én levesnek szoktam főzni, marhahúst helyettesítve.
Ilyen sűrűn sem lehet rossz, kicsit olyan paprikáskrumplis egytálételnek gondolom.

trollanyu írta...

Nagyon szeretem a csirkés gulyásokat, ez is szuper recept:) Nekem még nem is sikerült kiválasztanom mit fogok készíteni:)

HajniZoli írta...

Ügyes vagy, hogy már elkészítetted a játékra! Még csirkéből nem készítettem gulyást, de nagyon tetszik és beiktatom hétvégére, finom, tömény étel.

Éva írta...

Nagyon guszta és igen finom lehet! Valóban azért jó ez a játék, mert én is most egy olyan finomat találtam amit elkészítettem és ezt eddig még nem főztem!

Seffer Lilla írta...

Igazán érdekes recept, nagyon tetszik! Szerintem nálunk is sikert aratna!

Roza írta...

Kati, biztosan nagyon finom. Egyszer ezt is kipróbálom!:)

Marika írta...

Ez nagyon finom lehet, hiszen csupa finomságból készült! Nekem is tetszik! :)

Edi írta...

Nagyon finom ételt választottál, mi is szeretjük. :) Nagy öröm számomra, hogy sokakkal ismertetünk meg új ízeket a játék kapcsán!Méghozzá milyen finom ízeket...

Kati írta...

Hankka, igen, nagyon jó játék, szeretem az ilyen játékokat:)

Kati írta...

marisz57, akkor jó neked:) A neten több ilyen receptet is találtam, mindenik szegedi csirkegulyásnak nevezi.

Mónika, köszi:)

Elisabeth, néha megkívánom én is a gulyást, így még én sem készítettem soha. De nagyon finom. Csak ajánlani tudom.

csipike, mi az erdélyi gulyást is ilyen sűrűre főzzük, igen egytálételhez hasonló:)

trollanyu, de azüta láttam kiválasztottad:)

HajniZoli, igen, tömény, nem is a diétámhoz való, de azért egy kis tányérral megkockáztattam:)

Éva, igen, és köszi, hogy pont ezt a régiót ajánlottad:)

Lilla, a férfiaknak is nagyon tetszett:)

Roza, Marika, finom volt bizony:)

Edi, igen, én is örvendek, hogy részt veszek a játékban, már várom mit fognak készíteni HajniZoliék:)