2012. november 22., csütörtök

Madártej

Tudom, nem nagy művészet, de a blogon még nem szerepel a madártej, és mivel tegnap nagyon megkívántam, hát készítettem egy keveset. Pont olyan lett, mint ahogy anyu szokta, persze tőle tanultam. Igaz én jobban szeretem langyosan, mint kihűtve:) Köszi anyu:)




Hozzávalók: 1 l tej, 3 tojás, 6 evőkanál xilit vagy cukor, 2 vaníliás cukor.
Elkészítése: A tojások sárgáját különválasztjuk a fehérjétől. A tojássárgákat simára kavarjuk 3 evőkanál cukorral és 1 vaníliás cukorral, felhígítjuk 1 dl tejjel. Közben főni tesszük a tejet, valamint a tojásfehérjét 3 evőkanál cukorral és 1 vaníliás cukorral kemény habbá verjük. Amikor a tej főni kezd beleszaggatjuk a habgaluskákat, lyukaskanál segítségével egyszer megforgatjuk, majd kiszedjük. A tejjel elkavart tojássárgát a tejhez keverjük, levesszük a lángról, visszatesszük bele a galuskákat. Kihűtve tálaljuk.

7 megjegyzés:

Katalin írta...

A madártejet mi is nagyon szeretjük, főleg a lányom. Attól, hogy egyszerű valami, még lehet nagyon finom, és akkor itt a helye a blogon :) Nekem is van fent, egy régebbi bejegyzésemben....

Névtelen írta...

A hozzávalókból kimaradt a tojás...

Monika írta...

Ó,de jó,hogy írtad!!!!Milyen nagyon régen készítettem!!!!!pedig szeretjük.:)

Hankka írta...

Nagy kedvenc nálunk is, elfogadnék egy tányérkával! :)

Blogkonyha írta...

Katikám! Most már itt írok Neked, mert én úgy látszik hiába küldök neked leveleket te nem kapod meg....Most megint válaszoltam a legutolsó leveledre, légy írj, hogy megkaptad-e... :o)

marisz57 írta...

Én ugyan nem szeretem a madártejet, de a pontos receptet követve Horváth Ilona módra a családom szerint nagyon finomra szoktam készíteni. Időként kell az ilyen egyszerű gyors desszert.

Kati írta...

Katalin, így van, egyszerű, de finom:)

Névtelen, köszi, javítottam:)

Mammka, én is rég ettem már, itt volt az ideje:)

hankka, nálunk is szereti mindenki:)

Illéskrisz, azóta fel is tettem neked a csomagot, hétfőre várhatod:)
marisz57, akkor te nagyon ügyes vagy, hogy nem szereted, de mégis elkészíted:) Mindent a családért:)