2012. november 14., szerda

Piri - piri fűszeres csirkemell gombával, kelbimbóval

Ez lesz az első étel a blogomon, amiről nem tudom megmondani, hogy milyen az íze, mivel nem én készítettem, hanem a jelenleg Londonban dolgozó Párom. De a Párom elmondása szerint, és a fotó alapján is nagyon finom volt.
Sajnos itt nálunk nehezen lehet hozzájutni ilyen különlegesebb fűszerekhez, Londonban viszont bármelyik üzletben megvásárolható. A párom amióta ott dolgozik, igyekszik kipróbálni többféle fűszert, így született ez az étel is.
A Piri - piri egy afrikai fűszerkeverék, amelynek az összetevői általában a következők: chili, fokhagyma, limelevél, oregáno, tengerisó, citrompor. A Terebess fűszerkalauzban azt olvastam, hogy a piri - piri csípős, apró "madárszem " - típusú chilipaprika, amit a portugálok honosítottak meg afrikai gyarmataikon. Gondolom erről a chilipaprikáról kapta a nevét a fűszerkeverék is.




Hozzávalók: 2 közepes csirkemell, 2 szelet császárszalonna, piri - piri fűszerkeverék, kevés szárított petrezselyemzöld, 2 - 3 kis kocka margarin, kb.10 dkg gomba, kb. 10 dkg kelbimbó, só.
Elkészítése: a csirkemellre ráborítjuk a császárszalonna szeleteket, rápriccolunk egy kis vizet, majd alaposan megszórjuk a petrezselyemzölddel és a piri - piri fűszerkeverékkel. A megtisztított gombát szintén megszórjuk a fűszerkeverékkel. A tepsi aljába helyezzük a margarin szeleteket, rátesszük a húst és a gombát, előmelegített sütőben, 190 fokon, 35 perc alatt pirosra sütjük.
A kelbimbót megsózzuk, és a mikróban 6 - 7 perc alatt puhára pároljuk.

Ez már a második receptje a Páromnak a blogon, az elsőt egy finom rántottát, amit csak ő tud olyan finomra készíteni ITT olvashatjátok.
Kicsim, csak így tovább a konyhában, büszke vagyok rád nagyon!

12 megjegyzés:

Schnappy írta...

Hú de guszta!:)

Böbe írta...

Nagyon ügyes pasi a párod,gratula neki!:)) Finomat alkotott,nálunk is készült ezzel a fűszerrel húsi. Pesten van egy nagy fűszer áruház,ott minden különlegességet meg tudunk venni.Többek között ott vettem ezt a fűszer keveréket is meg.:))

Bors and Pepper írta...

Piri-piri! Cuki a neve is, igaz?! Nagyon finom lehetett a csirke! Gratula a Párodnak :)

Bokor Boglárka írta...

Én szeretem a csípőset, nekem biztosan ízlene. :)

Adél írta...

Gratulálok a férjecskédnek, valóban ügyes !! Ez a mikróban kelbimbó párolás megfogott, kipróbálom.

Blogkonyha írta...

Nahát, ez egy ügyes pasi. Ilyen ételt rittyenteni, nem semmi! A fűszerkeverékről már hallottam. Nagyon finom lehet, habár a kelbimbó nem az erősségem... :o)

Katalin írta...

Gratulálok a Párod főzőtudományához, mert nagyon guszta. Ebből nyugodtan ehetsz bármennyit, nem fog megártani a diétádnak :)) Remélem nem haragszol meg ez utóbbiért, tényleg csak viccnek szántam :)

Kati írta...

Schnappy, köszi, az ő nevében is:)

Böbe, köszönjük:) Bizony, ügyes pasi ő:) Hát nálunk még a nagyobb áruházakban sem találni ilyesmit, és ilyen, hogy fűszeráruház nincs is:)

Bors and Pepper, igen, érdekes a neve is:) Köszönjük:)

margaretta, ha csak enyhén csíp, nekem is jöhet:)

Aleda, még nem a férjem, bár igaz ma 9 éve , hogy együtt vagyunk:)
Kipróbálhatod a mikroban párolást, bár azt mondják sokan, hogy nem egészséges, mások pedig azt, hogy így marad a legtöbb tápanyag az ételben.

Illéskrisz, köszönjük, ügyes bizony az én Kincsem:) A kelbimbó nekem se a kedvencem:)

Katalin, köszönjük:) Hidd el ennék is belőle szívesen, csak éppen a Párom 2000 km-rel odébb, Londonban készítette ezt:)


Zsuzska írta...

Egy ismerősöm Portugáliából hozott, ott is nagyon népszerű fűszer! Finom lehetett!

Edó írta...

Nahát,ügyes a párod Kati!De nagyon meglepődtem azon,hogy férfi egyáltalán megeszi a kelbimbót,ráadásul ilyen formában,és gombával!!Dícséretre méltó:)

Hankka írta...

Nagyon ügyes a párod, és milyen szépen tálalt! :) Fincsi lehet a husi, szeretem a csípősebb fűszerezést is, úgyhogy nekem bejön! :)

Kati írta...

Zsuzsa, igen, azt olvastam portugál telepesek honosították meg az afrikai gyarmataikon, gondolom ezért elterjedt ott is.

Edó, köszönjük:)Az egy köménymagon kívül mindent megesz, még a zöldeket is:)Szereti ő is az egészséges, változatos étkezést, nyitott az újdonságokra, jobban mint én:)

hankka, köszönjük, igen, nekem is tetszik ahogy tálalta, szépen elrendezte a tányéron:)