2013. március 10., vasárnap

Spenótleves

Az egyik nagy tavaszi kedvenc. Egyszerűen imádom.


Hozzávalók: 50 dkg spenót, személyenként 1 tojás, 2 - 3 evőkanál rizs, 3 - 4 cikk fokhagyma, csorrintásnyi ecet, só, olaj.  Az eresztékhez: 1 tojás, 2 evőkanál liszt, 2 dl tej.
Elkészítése: a  megtisztított spenótot enyhén sós vízben, a fokhagymával megfőzzük. Amikor majdnem kész van, beleszórjuk a rizset, és óvatosan, hogy ne folyjanak szét beleütjük a tojásokat is (a levesnek ekkor forrnia kell). Amire a rizs és a tojások is megfőnek elkészítjük az eresztéket: a tojást a liszttel csomómentesre kavarjuk, felöntjük fele vízzel, fele tejjel. Az levest a lángról félrehúzzuk, így keverjük bele az eresztéket, mert könnyen összefut. Végül ecettel savanyítjuk, sózzuk ha szükséges, és egy csorrintás olajat keverünk bele. Túróspuliszkával tálaljuk.
Megjegyzés: A díszítés kedvéért én most a tojást kivettem a levesből, kockára vágtam, s úgy tettem vissza. 

9 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Spenótból még nem készítettem levest, nagyon kipróbálós.

martinelli írta...

Ezt szeretem!

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki, még nem ettem spenótlevest, eddig csak főzeléket készítettem belőle. Előre is köszi a csomagot, fogom várni :)

Márti írta...

Annyi féle levest főzők, de spenótost még nem próbáltam, jó ötlet!

Annamari írta...

Spenótlevest sosem ettem, azt hiszem ideje kipróbálni...

Blogkonyha írta...

Én sem ettem még spenótlevest... Kíváncsi lennék az ízére...

Hankka írta...

Látom, levesként nemcsak én nem szoktam készíteni, pedig nagyon guszta! :) Olyan jól néz ki a tetején a darabolt tojás, étvágygerjesztő! :)

Kati írta...

Lányok, közösben válaszolok, mert Martinellit (ő ismeri, mert ő is erdélyi) kivéve mind ugyanazt írtátok, hogy nem ettetek még ilyen levest. Higgyétek el érdemes kipróbálni, édesanyám mindig is készített spenótlevest, nálunk a spenót főzelék nem volt divat, de én azt is készítem, mert nagyon szeretem. Nekem a spenótleves az egyik nagy tavaszi kedvencem, jobban szeretem mint a salátalevest:)

Unknown írta...

Nalunk is anyukam mindig levesnek keszitette a spenotot fozeleknek sosem.Az izet a jo foghagyma adja meg