2013. március 23., szombat

Tojáspörkölt galuskával

Régóta készülök kipróbálni a tojáspörköltet, kétféle változatban is. Most az első következik, a másikat is hozom nemsokára. Böjtös ételnek is tökéletes. Nagyon finom:)


Hozzávalók: 2 fej hagyma, zsír vagy olaj, só, pirospaprika, személyenként 1 - 2 tojás, 0, 5 dl tejföl. A galuskához: 10 dkg liszt, 1 tojás, csipetnyi só.
Elkészítése: az apróra vágott hagymát forró olajban üvegesre pároljuk. Meghintjük sóval és pirospaprikával, felengedjük kevés vízzel és addig pároljuk, míg a hagyma kezd szétfőni. Ekkor óvatosan beleütjük a tojásokat és anélkül, hogy összekevernénk, hagyjuk a tojásokat megfőni.
A galuska elkészítése: a lisztet a tojással, sóval és annyi vízzel keverjük össze könnyedén, hogy lágy, de nem folyékony tésztát kapjunk. Kávéskanállal lobogó sós vízbe szaggatjuk, kifőzzük.
A pörköltet tejföllel leöntve vagy elkeverve, galuskával tálaljuk.

9 megjegyzés:

Hankka írta...

Ezt a változatot nem ismertem, de jól hangzik, finom lehet így is! :) Galuskával, meg egy kis savanyúsággal gyors és finom vacsoraétel! :)

Csilla írta...

Sosem gondoltam volna, hogy galuskával kis tejföllel is készíthetném. :) Nagyon jól hangzik. Én csak pörköltnek(tejföl nélkül) készítem kelkáposzta főzelékhez. Szeretjük. :)

HajniZoli írta...

Milyen jó így is! :-)

Farci írta...

A barátnőm főtt tojással készíti.

Az amatőr hagyományörző írta...

Érdekes változat ,ki kell próbálnom mert nagy kedvencem a tojáspörkölt , különösen a galuskás változat ad egy érdekes szint ennek a változatnak , és a kevés tejföllel való felszolgálás tesz kíváncsivá . Gratulálok , finom lehet , örülök ennek a tojáspörkölt változatnak !

HahoPihe írta...

Hogy én mennyire szeretem a tojáspörköltet.... és nagyon rég ettem, mert férjnek a pörkölt húsból áll... :) én is előbb meg szoktam főzni, és úgy teszem bele, de így spórolhatok egy lábosmosogatást, megfontolandó :) és igen, én is galuskával imádom! Jól néz ki, ügyes vagy, és köszi, hogy megosztottad velünk!

Unknown írta...

De szeretem! Kíváncsi vagyok a másik változatra is :)

Monika írta...

Nyami!Ezt kipróbálom!Fött tojásból készítettem anno pörköltet,de az nehéz étel,nem szereti a gyomrom.
Te is fogsz az unokáidnak készíteni sok mindent: ami nálam gyenge pont,de nálad nem: finomakat fogsz nekik főzni,sütni.Jó lesz nálad unokának lenni!

Kati írta...

Hankka, akkor örvendek, hogy valami újat mutattam:) Tényleg gyors és fino, bár én inkább ebédre eszem, vacsira még ennél is könnyebbet:)

Csilla, én meg azt nem hallottam eddig, hogy kelkáposzta főzelékhez készítik:) Mindig tanul vmi újat az ember lánya:)

HajniZoli, igaz?:)

Farci, az enyém is:) Azt a változatot is kipróbálom nemsokára:)

Az amatőr hagyományőrző, örvendek, hogy találtál kedvedre valót nálam, a galuska ötletét Gergely Éva Erdélyi ízek című könyvéből vettem, mert azt írja, hogy a galuska minden pörkölt, tokány alapú ételhez illik. Jó étvágyat hozzá ha kipróbálod !

HahóPihe, köszi, hogy ismét nálam jártál. Hát igen, a férfiaknak nálunk is a pörkölt az hússal igazi:) De én már sokszor nem is kívánom a húst:) Köszi, örvendek, hogy tetszett a recept:)

Viktória Bori, én is:) Hozom azt is nemsokára:)

Mammka, így sem diétás étel:) Inkább ebédre ajánlom,vacsira inkább nem:)
Hát az unokákik nálam még sok idő kell, mert még gyerekem sincs. Sokszor elgondolom, hogy vajon én meg fogom-e érni, hogy unokám legyen. 30 éves korában anyumnak már mindhárman megvoltunk a tesóimmal, s nekik sincs még unokájuk. Eléggé elgondolkodtató. Részünkről.