2013. április 23., kedd

Bárányaprólék pörkölt

Ismét belsőségekkel jön egy recept. Még a húsvéti bárány belsőségeiből készült, nagyon finomra sikeredett. Szerencsénkre a szüleim tartanak juhokat is, így a bárányhús meg a belsőség is házi termék nálunk, másként nem nagyon jutnánk hozzá. De hátha még valaki szereti is a belsőségeket, meg alapanyaga is van hozzá :)




Hozzávalók: 3 – 4 hagyma, egy bárány belsőségei (tüdő, vese, máj, szív), kevés olaj, só, bors.
Elkészítése: a belsőségeket tejben kiáztatjuk, nagyobb kockákra vágjuk. A hagymát a felforrósított olajon üvegesre pároljuk, hozzáadjuk a tüdőt, a szivet, sózzuk, borsozzuk, és fél dl vizet töltve alája puhára pároljuk. A legvégén hozzáadjuk a májat és a vesét, néhány percig együtt főzzük, amíg a máj és a vese is elkészül.
Puliszkával, friss kenyérrel, savanyúsággal tálaljuk.

12 megjegyzés:

Hankka írta...

Sajnos ilyen husikhoz nemigen jutunk hozzá, de nagyon finom lehet, guszta a fotón! :)

Tiffanylda írta...

Nagyon gusztusos és bizonyára finom is! A bárány nálunk aranyárban van - ha van! -, belsőséget nem is láttam! Két éve húsvétkor ettünk utoljára egy nagyon finom sültet, amit agyagtálban készítettem, ez az íz maradt meg bennem. A belsőséget nem ismerem, disznóvágáskor szoktunk savanyú levest készíteni, az abból van... '92-ben történt utoljára!:)

Unknown írta...

Biztos nagyon finomra sikerült :)

teller-cake írta...

Jujj, ez nagyon finom lehet! És csodás a tálalásod is, mint mindig! :)

Éva írta...

Nagyon finom lehet guszta! Bárányhúst még nem ettem sajnos!

Fernel írta...

Ha nincs bárány, jó a nyuszi is, én hétvégén csináltam pont ilyet, és kedvenc sógorom kedvéért még puliszkát is főztem hozzá :D
Csak én a vért is felfogom, és májjal egy időben adom hozzá.
Ha olvastok itt Pestről- ugye, nem tudhatom, ki honnan-, akkor én két éve a Bosnyák piac egyik hentesénél vettem bárány belsőséget, borjúmájat, nagyon- nagyon olcsón. Sajnos a Bosnyák nekem is messze van...

Kati írta...

Hankka, igen, tudom, nálunk is aki városon él nem nagyon jut hozzá, mert belsőségeket nem árulnak a mészárszékeken.

Tiffanylda, nekünk szerencsénk van, hogy a szüleim tartanak juhokat, s mindenféle más állatot:) Tudom, hogy másként nehéz hozzájutni.
Rózsa, az volt bizony:)

teller - cake, köszi:)

Éva, csak ajánlani tudom, ha lesz egyszer rá lehetőséged kóstóld meg, kár lenne kihagyni.

Fernel, köszi az infokat az olvasok nevében is:)
Igen, mi is így szoktuk elkészíteni a nyúl aprólékját s, az is nagyon finom:) Sőt a csirkéét is, annak mi is kifogjuk a vérét, báránynak, nyúlnak nem szoktuk, de biztos az is finom:)

Unknown írta...

Minalunk itt Erdelyben is hasonloan keszitik ,nagyon finom ,egy keresem van a vert hogy adagojak ??? Koszi a valaszt !!!!

Kati írta...

Arpad Airizer, én is erdélyi vagyok, nyárádszeredai, Marosvásárhely mellett :) Mi a báránynak a vérét nem szoktuk kifogni, de a szárnyasok vérét igen, s annak az aprólékját is így készítjük el. A kifogott és megalvadt vért, felkockázva akkor szoktuk az aprólékhoz tenni, mikor a többi összetevő már megpuhult, mert a vérnek nem kell sok idő, hogy megsüljön, és nem szokyuk kavargatni, csak megrázogatni, hogy ne törjön össze. Isten hozta a blogomon, szívesen látom máskor is, remélem tudtam segíteni :)

Unknown írta...

Kedves KATI ,nagyon koszonjuk az infot mar keszul is, es ugy tunik hogy nagyon finom lessz...ezuttal kivanunk Aldott Punkosdi Unnepet ...Kolozsvarrol sok szeretettel Agota es Arpad !!!

Kati írta...

Kedves Ágota és Árpád, nagyon örvendek, ha jól sikerült, nekem az ilyen visszajelzések jelentik a legnagyobb örömet :) Én is áldott pünkösdi ünnepeket kívánok!

Unknown írta...

ahéten vettem aKauflandból bárány-júh belsösget képzeld Ausztráliából volt az eredete...