2013. május 30., csütörtök

Gombamártás puliszkával

Sedith említette egy hozzászólásában, hogy ő tárkonyos gombaparikást is készített, már akkor eldöntöttem, hogy én is kipróbálom. Nem tudom az övé hogy készült, én úgy készítettem ahogy máskor is szoktuk a gombamártást, csak hozzáadtam pluszban a tárkonyt, és puliszkát főztem hozzá. A mártás sajnos kicsit sötét színű lett, mert a gomba megfogta, de az ízén ez semmit se rontott:) Sedith, köszi az ötletet : )


Hozzávalók: 25 dkg gomba, kis csokor friss tárkony, 1 - 2 evőkanál liszt, 3 dl tej, só, kevés olaj.
A puliszkához: 30 - 35 dkg puliszkaliszt (a liszt milyenségétől függ), 1 kávéskanál só, 1 liter víz.
Elkészítése:  A gombát megmossuk, felszeleteljük, és a felforrósított olajon megpirítjuk, majd saját levében puhára pároljuk. Hozzáadjuk az apróra vágott tárkonyt, egyet kavarunk rajta, majd hozzáadjuk a lisztet is, felöntjük a tejjel, sózzuk, folyamatosan kavargatva besűrítjük.
A puliszkához a lobogó forró vízbe sugárban beleengedjük a kukoricalisztet, közben habverővel állandóan kavargatjuk, hogy nehogy csomós legyen. Ezután az edényt picit lefödjük, és egészen alacsony lángon tartjuk még néhány percet, amíg a kukoricaliszt megfő és besűrűsödik.
Ha formázni is szeretnénk, egy - két pudingformát kikenünk kevés olajjal, belesimítjuk még melegen a puliszkát, 5 percig hagyjuk dermedni, utána kiborítjuk a formából.
A mártást a puliszkával és valamilyen friss zöldségsalátával tálaljuk.

11 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Jaj de guszta!

sedith írta...

Hmmm, de megenném! Múltkor vettem szárított rókagombát, és már éppen azon gondolkodtam, hogy be kellene iktatnom valamikor. Ezt az adagot hányan ettétek, mert szerintem én simán beverném? :D

Kati írta...

Illéskrisz, köszi:)

sedith, hú, imádom a rókagombát, s mindig előttem van egy kép, mikor Jamie egy videóján rókagombás pizzát készített, isteninek tűnt:)
Ezt az adagot én egyedül ettem két nap ebédre, tudod, szalmaözvegy vagyok:)

Erika írta...

Húú, de megenném most! :))

Horváth Emerencia írta...

Csodálatos tálalás!

trollanyu írta...

De jól néz ki:) Milyen egyszerű étel és mégis olyan csodásan tálaltad, elfogadnám ma ebédre:)

Zsuzska írta...

Hű, de finom lehet! Egyszerűen nagyszerű! :-)

Unknown írta...

Hogy én milyen régóta szeretnék puliszkát készíteni. Ki kellene próbálnom, főleg ezzel a gombás finomsággal :)

Kati írta...

Erika, elhiszem:) Köszi:)

Horváth Emerencia, köszi:)

trollanyu, én az ilyen egyszerű ételeket szeretem, de azért fel lehet dobni valamivel:) Köszi:)

Zsuzska, az volt bizony:) Köszi:)

Viktória Bori, akkor ki is kell próbálni:) Köszi:)


Gerdi írta...

A gombás puliszkánál már csak a májasat szeretem jobban! Nagyon gusztán tálaltad!

Kati írta...

Gerdi, köszi:) Ki kell próbáljam májjal is akkor, mert úgy még nem próbáltam,. Csirkemájpaprikásra gondoltál?