2013. július 12., péntek

Csirkemáj zöldbabsalátával

A szüleim veteményesében rengeteg gyalogbab (bokorbab) termett, amelyből el is tettünk a tegnap, üvegbe (hozok receptet is), fagyasztóba. Természetesen leves is készült belőle még a múlt héten, amelynek receptjét ITT találjátok.
A zöldbabsaláta Jamie Oliver után szabadon készült, hát óriási ötletei vannak, olyan receptek, amelyek pofonegyszerűek s méghozzá egészségesek is. Az én konyhámhoz, ízlésemhez igazítottam a receptet, hát nagyon finom és különleges ebéd lett belőle, nem utoljára készült az biztos:)


Hozzávalók(2 személyre):30 dkg csirkemáj, 2 hagyma, kevés olaj, só, bors. A zöldbabsalátához: 25 dkg zöldbab, 1 hagyma, 2 kávéskanál mustár, 6 evőkanál olaj, 2 evőkanál fehérborecet (nálam Tokaji bazsalikomos borecet), kis csokor petrezselyem - és zellerzöld, só, bors.
Elkészítése: Először elkészítjük a zöldbabsalátát. Az öntethez a hagymát nagyon finomra aprítjuk, összekeverjük az olajjal, a mustárral, a fehérborecettel, a finomra aprított zöld fűszerekkel, sóval, borssal ízesítjük. A zöldbabot megtisztíjuk, megmossuk, egészben hagyjuk. Enyhén sós vizet forralunk, s a zöldpaszulyt roppanósra főzzük, leszűrjük, óvatosan az öntethez keverjük, vagy inkább rázogatjuk egy nagyobb tálban, hogy ne törjön össze, s így hagyjuk kihülni, hogy átvegye az ízeket.
 A hagymát finomra aprítjuk, a felforrósított olajban megdinszteljük, hozzáadjuk a májat, borsozzuk, megszórjuk a felaprított petrezselyemzölddel, s a saját levében 10 perc alatt puhára sütjük. Amikor elkészült sózzuk, s a hideg zöldbabsalátával tálaljuk.

8 megjegyzés:

Horváth Emerencia írta...

Nálunk bableves lesz ebédre, elmentettem a te receptedet is, köszönöm!

María írta...

Nagyon finom lehet és tényleg egészséges is!

Anazar írta...

Tetszik a gyalogbab megnevezés :-) Remek kis fogás!!

Lujza írta...

Ez jónak tűnik, tegnap szedtem egy nagy tál zöldbabot, ha még marad hétvégére, akkor ezt fogom elkészíteni belőle, mert unom már nagyon a zöldbabfőzeléket.

Edó írta...

Na,úgy látszik Ottival egy húron pendültök:)Nála is hasonló készült a napokban.Nekem is ízlene nagyon,az biztos!

Elisabeth írta...

Nagyon finom lehet a máj a zöldbab salátával párositva. Én szeretem a csirkemájat nagyon, régen készitettem! Jó kis könnyü étel nyáron!

Kati írta...

Horváth Emerencia, mostanában nálunk is volt, már háromszor is zöldpaszuly leves, ilyenkor az a sláger, szeretjük is:) Így salátaként is nagyon finom:)

Maria, igen, és a zöldpaszuly nagyon kalóriaszegény, diétához pont jól jön:) Köszi:)

Anazar, de rég láttalak, köszi:) Nálunk így nevezik:)

Lujza, próbáld ki, meglátod finom:) Üdvözöllek nálam, gyere máskor is:)

Edó, igen? Nem is vettem észre Ottisnál, pedig szoktam benézni hozzá is:) De hát most ennek van a szezonja:)

Elisabeth, köszi, én is szeretem a májat, s így hideg zöldpaszulysalátával nagyon finom:)

Hankka írta...

Ínycsiklandó! :) Szeretem a májat is és a zöldbabot is, hát még így együtt! :)