2013. július 14., vasárnap

Könyvjelzőim

Ez a bejegyzésem egy kissé szokatlan lesz egy gasztroblogon, hiszen teszek egy kis kitérőt felém (mert ez is én vagyok), és a könyvjelzőkről fogok írni. Aki régebbről olvassa a blogomat tudja, hogy nagyon szeretek olvasni, rengeteg könyvem van, és ritka az olyan nap, amikor semmit sem olvasok. Aki szeret olvasni tudja, hogy sokkal jobban esik még az olvasás is egy szép könyvjelzővel, vagy legalábbis én így vagyok vele. Sőt a könyv témájától vagy a hangulatomtól függően mindig más - más könyvjelzőt használok. Mindig van éppen jelenlegi kedvenc, azt is megmutatom, hogy most éppen melyik az:)
Szeretem a szép, egyedi, kézzel készített könyvjelzőket, lassacskán ki is alakult belőlük egy kis gyűjtemény, mindenik darabnak története van, és mindenik nagyon kedves számomra:)
Mammka, fogadd szeretettel tőlem ezt a bejegyzést, Neked dedikálom:)
Ha már a könyvjelzőknél, könyveknél tartunk, elárulom, hogy tegnap éppen Dallos Sándor  A nap szerelmese, Aranyecset című regényét fejeztem be Munkácsy Mihály életéről. Kimondhatatlanul megfogott, alig tudtam letenni a kezemből, és most még kíváncsibb lettem Munkácsy festményeire, sajnos csak egyet láttam élőben, a Liszt Ferencről készített portréját. Olvassátok el a könyvet, csak ajánlani tudom:)
És akkor következzenek a könyvjelzőim:

1. Ezt a könyvjelzőt még édesanyám hímezte lánykorában, keresztszemes öltésekkel, ő is ezt használta valamikor az olvasáshoz, nagy becsben van nálam, igyekszem megkímélni, nehogy valami baja legyen, hisz édesanyám keze munkája:) Anyu, köszönöm itt is:)



2.  A következő könyvjelzőt a Páromtól kaptam még a kapcsolatunk elején, neki az édesapja hozta külföldről, Magyarországról vagy Németországból, most már nem emlékszem pontosan, sajnos én az édesapját már nem ismerhettem, ezért vigyázok nagyon erre a könyvjelzőre is, hisz ez az egy dolog, ami az ő édesapjára emlékeztet. Érdekes darab, nagyító is van rajta. Kicsim, köszönöm:)



3. Az alábbi három könyvjelzőt egy marosvásárhelyi kislány készítette nekem (aki azóta már igazi nagylány lehet), Kató Klára, akinek ezelőtt 6 évvel magánórákat tartottam, s akinek az édesanyja bőrtáskák készítésével foglalkozott. Klára maradék bőrdarabokból készítette nekem ezeket a könyvjelzőket ajándékba, a kedvencem közülük a kék:)
Sajnos az élet elsodort minket egymás mellől, azóta se láttam Klárikát, pedig közel lakunk egymáshoz, meg is keresem hamarosan. Klárika, ha esetleg olvasod, köszönöm:)


4. A következő könyvjelzők már a blogos életemhez tartoznak:) Az alábbit egy kedves bloggerina barátnőm, ha nevezhetem így, készítette nekem, Mariann, aki az Ingyom - bingyom blog írója. Egy játékon nyertem tőle egy kis recepteskönyvet, ő könyvjelzőt is küldött hozzá, amit saját kezűleg hímzett. Mariann itt is köszönöm mégegyszer:)

5. A következő két bogozott könyvjelzőt szintén egy kedves blogbarátnőm készítette nekem, akinek a türelmét és az ügyességét csak csodálni tudom, ő nem más mint IsaBella, a Be creative with IsaBella blog írója, és aki szintén erdélyi lány, mint én, s jelenleg Kolozsváron egyetemista, de remélem eddig már otthon nyaral:)
Ő mindkét könyvjelzőt bogozta, az általam választott színekben és mintával, a kék egy kalocsai mintát tartalmaz, a lila pedig muffinos (ami a másik mániám:)). Elárulom a télen a kék, most pedig ez a lila a kedvencem, Dallos könyvét is ezzel olvastam végig:) IsaBella, köszönöm itt is ezt a csodaszép, aprólékos munkát neked:)




6. A következő horgolt könyvjelző úgy született, hogy én megláttam egy blogon, nagyon megtetszett, s kitettem a blogomra, kérve, hogy valamelyik horgolos bloggerina készítse el nekem:) És szerencsém volt, mert egy játék alkalmával Inga elkészítette nekem ajándékba:) Kedves Inga, köszönöm neked, nagyon szeretem azt a kis lepkét rajta:)



7. A két következő könyvjelző azért kedves számomra, mert két tanítványomtól kaptam ajándékba őket, Molnár Dalmától és Gábor Zsuzsától, és ami remélem tükrözi az olvasás szeretetét náluk, és hogy úgy érzik, kaptak valami tőlem magyartanárként, emberként:) Lányok, köszönöm szépen:)


Végezetül pedig egyidézet a könyvekről, hogy stílusosan fejezzem be:

 "A könyvek nem azért vannak, hogy higgyünk nekik, hanem azért, hogy megvizsgáljuk őket. Egy könyv olvastán ne azt kérdezzük, hogy mit mond, hanem, hogy mit akar mondani." Umberto Eco: A rózsa neve

15 megjegyzés:

ingyom bingyom írta...

Drága vagy Kati, hogy hiányolsz!
Nincs semmi baj, új munkahelyre kerültem, s csak gyűjtöm, csak gyűjtöm a kajás fotókat, de nincs időm feltenni, egy kicsit a család is letiltott, de majdcsak visszatérek, most már igencsak van hozzá kedvem, nagyon sok finomságot főztem mostanában, s tanultam újakat is.

Puszil Mariann!

ingyom bingyom írta...

P.S.
Nem utolsósorban gratulálok a gyűjteményedhez, és örülök, hogy én is gyarapíthattam!

Még egyszer puszi!

Adél írta...

Nagyon szépek a könyvjelzőid! Sokan gyűjtünk valamit, nem csodálom, hogy neked egyik ilyen gyűjteményed a könyvekhez kapcsolódik. Nem tudtam ezt mostanáig. :)

Dallos Sándor könyveit Munkácsy életéről 17 éves koromban olvastam el először a nyári vakációban, nagyszüleimnél a hatalmas eperfa alatt. Annyira tetszett, hogy erre is emlékszem még:) Azóta még elolvastam egyszer, egyik legkedvencebb könyveim közé tartózik.

Zsófi írta...

Nagyon szépek ezek a könyvjelzők! Én mindig úgy gondoltam, hogy ezek az hasznos kis dolgok külön kis éket adnak egy egyébként is nagyszerű könyvnek és kifejezik a tiszteletet az író felé. További sok szép könyv élményt kívánok és hasonló darabokat a gyűjteményedbe! :-)

Bernadett írta...

Nagyon szepek.:)

Edó írta...

Szépek mind!Örülök,hogy ezt is megtudtam rólad!:)

Kati írta...

Mariann, örvendek, hogy jól vagy s hogy életjelt adtál:) Akkor várlak vissza:) Köszi:) Puszi:)


Adél, én is már rég készülök elolvasni, sajnos nem sikerült megvásárolnom, így most vettem ki a könyvtárból, már el is olvastam egy suszra, annyira jó volt:) De örvendek, hogy neked is egyik kedvenced:) Igazából a könyvjelző gyűjtés a könyvek gyűjtélséhez, olvasásához kapcsolódik nálam, tiszta véletlenül gyűltek össze:) Köszi:)

Zsófi, köszönöm, én is pont így gondolom:)

Bernadett Rauski, köszönöm:)

Edó, köszi:) Van egy két mániája minden embernek:) Nálam ez a könyvgyűjtéshez kapcsolódik, de muffin - mánia, meg a fülcsi mánia is megtalálható nálam:)

IsaBella írta...

Nagyon szépek a könyvjelzők! Annak külön örülök, hogy az enyémeket is nagy szeretettel használod! (:

Kati írta...

IsaBella, nagy kedvenceim a tiedek:) Köszi, hogy benéztél:)

Monika írta...

Drága Kati!
Nagyon megtisztelsz!♥
Köszönöm!
Reggel gyorsan átolvastam,de aztán beindult a nap és elvette az erőmet,időmet.-Csodásak a könyvjelzőid!Milyen jó ötlet,hogy könyv szerintiek is vannak!Benne lehet hagyni!
Nagyítós könyvjelzőről még sosem hallottam,írtó jó!
Édesanyádé mesés....
Puszillak!

Kati írta...

Drága Mammka, te biztattál rá, hogy megírjam ezt a bejegyzést, ezért is dedikáltam Neked:)
Láttam, hogy rohanós napod/napjaid voltak, de tudtam, mikor időd lesz ideérsz:)
Köszi, hogy jöttél:) Én is puszillak:)

Hankka írta...

Szebbnél szebbek a könyvjelzőid, most el is szégyelltem magam kicsit, hogy mostanában milyen keveset olvasok. :( Látod, erre is jó a bejegyzésedet, felhívja a figyelmet az olvasás fontosságára, szeretetére. Holnap elutazok pár napra, máris beteszek egy könyvet a bőröndbe! :)

Kati írta...

Hankka, köszönöm, ne szégyelld magad, nekem is van olyan időszakom, mikor egyszerűen nincs időm olvasni, este is csak bezuhanok az ágyba:) Na de nyáron általában van időm:)
Akkor jó utazást, és jó olvasást:) Én holnap posztolom a finomságot a bulidra:)

Gabriella írta...

Nagyon sok szép könyvjelződ van Kati. Én is imádok olvasni. Volt egy idő, amikor sajnos ritkán tudtam könyvet venni a kezembe, de szerencsére most újra azt a korszakomat élem, amikor is tudok rá egy kis időt szakítani (csak aztán annyira belemerülök, hogy ha valami mást kell csinálnom, abba sem tudom hagyni). :)

Kati írta...

Gabriella konyhája, köszi:) Jó hallani, hogy még vannak emberek akik szeretnek olvasni:) A jó könyvet tényleg nehéz letenni, örvendek, hogy újra van időd olvasni:) Jó olvasást:)