2013. augusztus 20., kedd

Káposztafőzelék

Ezt a főzeléket gyakran készítette édesanyám gyerekkorunkban, most is ő főzte, köszönöm a receptet s a finom ételt anyu:)


Hozzávalók: 1 közepes fej káposzta, 1 hagyma, 1 paprika, 2 evőkanál liszt, 4 - 5 dl tej, pirospaprika, kevés olaj, kapor, csombor, só, bors, 1 - 2 evőkanál ecet.
Elkészítése: A káposztát legyaluljuk, a hagymát finomra aprítjuk, a paprikát kicsumázzuk, négybe vágjuk. A felforrósított oajon megdinszeljük a hagymát, hozzáadjuk a káposztát, a négybe vágott paprikát, az összekötözött csombort és kaport, felöntjük 2 - 3 dl vízzel, sózzuk, borsozzuk, puhára pároljuk. Amikor megpuhult hozzáadjuk a pirospaprikát, megszórjuk a liszttel, felöntjük a tejjel, s folyamatosan kavargatva besűrítjük. A tűzről levéve, hogy nehogy összefusson, ecettel savanyítjuk. A legvégén eltávolítjuk belőle a paprikát s az összekötözött csombort és kaport.
Ízlés szerint sült kolbásszal, tükörtojással, vagy más feltéttel tálaljuk. Tejfölt is kínálhatunk hozzá.

11 megjegyzés:

sedith írta...

Hmmm, én nagyon szeretem. A család többi része viszont nincs túlságosan oda érte. De jó lenne, ha most itt teremne, nem kéne ebédet főzzek magamnak! :)

Éva írta...

Nekem is anyum főzött ilyet és nagyon szerette én annyira nem voltam oda érte. Nagyon guszta!

Vicuska írta...

Amennyire egyszerű, mégis finom! Én kedvelem, ha ritkán is főzöm... :)

trollanyu írta...

Nagyon finom lehet, főleg, hogy anyukád főzte neked:) Nálunk nem volt ilyen soha, csak paradicsomos káposzta, azt szerettem:)

Roza írta...

Lehet, ma ilyet fogok főzni:) Úgysem tudom, mi legyen az ebéd... És nem savanyú káposztából már idejét sem tudom, de talán gyerekkoromban ettem utoljára főzeléket. Nagyanyám csak édeskáposzta-főzeléknek hívta...

Kati írta...

sedith, nálunk mindenki szereti, a férfiak is szerencsére:) Köszi:)

Éva, nem muszály mindent szeretnünk:) Köszi:)

Vicuska, nálunk is egy évben egyszer, kétszer készül csak, de szeretjük mi is:) Köszi:)

trollanyu, nálunk meg paradicsomos képoszta nem volt soha:) Köszi:)

Roza, bizony, édeskáposztából van:) Meglátod finom, ízleni fog a családnak:) Köszi:)

horimarika írta...

Óhhh... imádom a káposztás ételeket! A főzeléket főleg... Nagyon ínycsiklandó a képed... én már éhes vagyok tőle.

Katalin írta...

Finom lehet anyukád főztje :) Én eddig csak kelkáposztából készítettem főzeléket, de ez is fincsi lehet, nagyon guszta :)

Kati írta...

horimarika, úgy örvendek, mikor nálam jársz:) Finom is ez a főzelék:) Köszike:)

Katalin, bizony, nincs is jobb az édesanyám és a nagymamám főztjénél:) Köszi:)

Noryta írta...

Nagyon szép a késed! :)

Kati írta...

Noryta, igen, nekem is nagyon tetszik, van ilyen kanalam és kávéskanalam is, villám sajnos nincs, mert a bolhapiacon vettem őket, villa pedig nem volt:)