2013. október 22., kedd

Aszalt fügés csirke

Ezt a fogást is nagyon megdicsérte a család, még édesapám is megevett két darab húst belőle, pedig ő ritkán vevő az újdonságokra, igaz, csak a végén árultam el neki, hogy mivel sült a hús:) Ilyet biztos fogok még készíteni:)


Hozzávalók (4 személyre): 1 csirke java(alsó és felső combok, szárnyak, mellehúsa, zúzája) vagy 6 csirkecomb, 20 szem aszalt füge, 1 dl must vagy édes vörösbor, só, bors, kevés olaj, 35 dkg barna rizs.
Elkészítése: a csirkehúst alaposan sózzuk, borsozzuk, kevés forró olajon fehéredésig pirítjuk. Egy tűzálló tálba kevés olajat öntünk, belehelyezzük a húsokat, rárakjuk a szárától megtisztított fügét, felöntjük a musttal vagy vörösborral, valamint kevés vízzel. Lefödve puhára pároljuk, majd a fedőt levéve, és a szaftjával megöntözve pirosra sütjük. A rizst kevés olajon átpirítjuk, felöntjük háromszor annyi meleg vízzel, sózzuk, lefödve puhára pároljuk. A csirkehúst a rizzsel tálaljuk.

6 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon érdekes párosítás, de biztosan finom! :) Kipróbálós! :)

Katalin írta...

De finom különlegesség lehet :)

HajniZoli írta...

Különleges párosítás, szívesen megkóstolnám.

Blogkonyha írta...

Én kedvelem a gyümölcs-hús párosítást. Nekem nagyon ízlene. Guszta!!!

Elisabeth írta...

Ezt a finom csirkét az aszalt fügével szivesen elfogadnám. Annyi féle képpen lehet csirkét késziteni, de igy még nem készitettem. Nagyon guszta, és finom. Szép a tálalás is!

Kati írta...

Hankka, nekünk nagyon ízlett, az biztos:) Köszi:)

Katalin, az bizony:)Köszi:)

HajniZoli, nem bánnád meg:) Köszi:)

Illéskrisz, én is, köszi:)


Elisabeth, én nagyon szeretem az aszalt fügét, gondoltam kipróbálom csirkével is:) Köszi:)