2013. november 11., hétfő

Kacsacombok narancsos mártásban

Az idén a szüleim kacsákat is neveltek, amelyeket mostanában kezdett vágni édesanyám, hát meg kell mondanom, nekem sokkal jobban ízlik , mint a csirkehús, pedig azt is szeretem, de ez valahogy sokkal, de sokkal különlegesebb. Narancsmártással pedig egyenesen mennyei.




Hozzávalók(2 személyre): 4 kacsacomb, 2 narancs, 1, 5 dl fehérbor, 1 dl tejföl, 1 evőkanál liszt, só, bors, kevés olaj.
Elkészítése: A combokat megmossuk, alaposan sózzuk, borsozzuk, a felforrósított olajon fehéredésig sütjük. Ezután áttesszük egy tűzálló tálba, ráöntjük a forró olajat, hozzáöntjük a fél dl bort, az egyik narancs kifacsart levét, kevés vizet, előmelegített sütőben pirosra sütjük. Ha szükséges közben pótoljuk a vizet alatta. Amíg a hús sül, a megmaradt narancs héját vékonyan lehámozzuk, a megmaradt borban felforraljuk, hűlni hagyjuk. Amikor a hús elkészült, ha túl sok a zsírja leöntünk belőle, a húst kivesszük. A lisztet simára keverjük a tejföllel, hozzáöntjük a narancsos bort, a hús zsírját megforrósítjuk, hozzáadjuk a habarást. Felforraljuk, belekeverjük a narancs kicsavart levét. A kacsacombokat a narancsos mártással tálaljuk.
Megjegyzés: Habos krumplipüré illik hozzá.

13 megjegyzés:

Tálaló írta...

Nálunk is kacsacomb volt tegnap.Én körtét grilleztem hozzá,meg vargányás krumplipürét csináltam.

Naranccsal még nem próbáltam,de biztos mennyei,úgyhogy legközelebb jövök a receptért:))

Hankka írta...

Hű, nagyon finomat főztél! :) Ritkán eszünk kacsahúst, de ezt a narancsmártásos sültet szívesen kipróbálnám! :)

HajniZoli írta...

Nekem is nagyon ízlik a kacsahús! Finom lehet ezzel a szósszal!

María írta...

Nagyon finom lehetett!!

Barbi konyhája írta...

Jujha ez irtó finom lehet!!! Imádom a kacsát! Irigykedem, hogy a szüleidtől ilyen egészséges házi nevelésű kacsákat kapsz, én kibújnék a bőrömből a helyedben! :))))

Unknown írta...

Én a töltött kacsát imádom :)

csipike írta...

Még nem sütöttem kacsát, ami késik, nem múlik. Nálunk karácsonykor van egészben sült kacsa, mennyei finom narancsosan is, párolt káposztával is, nekem jöhet bárhogy ;-)

sedith írta...

Nyami, de rég nem ettem kacsát! Megkívántam... :)

Blogkonyha írta...

Teljesen más a kacsa, mint a csirke. Szeretem mindkettőt, de kacsát ritkán tálalok /az ára miatt/. Gondolom a háznál nevelkedettnek pedig még finomabb az íze. Nagyon guszta sült!

Schnappy írta...

Nagyon guszta!

teller-cake írta...

Irigy vagyok, nagy kedvencem a kacsasült + imádom a gyümölcsmártásokat a húsételekhez. :)

Katalin írta...

Narancsmártással valóban nagyon különleges lehet! Én is a hétvégén sütöttem kacsát, ma került fel :)

Tiffanylda írta...

Ide nem tudok mást írni, mint NYAMM!...:)