2014. július 5., szombat

Kakukkfüves sült csirke

Még Nagyágon gyűjtöttem egy kis csokor kakukkfüvet, azzal készült ez a finom sült. Én eddig nem nagyon használtam kakukkfüvet, nem is tudtam, hogy ennyire jól kiegészíti a sültek ízét, hát még a krumpliét. Nagyon, de nagyon ízlett, bárcsak több kakukkfüvet szedtem volna. A csirke pedig házi csirke, a szüleim udvarából. Csak ajánlani tudom, egyszerű és nagyszerű.


Hozzávalók (4 személy részére): 1 közepes házi csirke (kb 1, 5 kg), 1 kg krumpli, kis csokor szárított kakukkfű, 3 - 4 evőkanál tyúkzsír, só, bors.
Elkészítése: a krumplit meghámozzuk, kettőbe vágjuk, egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, sózzuk, megszórjuk kevés morzsolt kakukkfűvel, rákanalazunk 1 evőkanál tyúkzsírt, jól összeforgatjuk. A konyhakész csirkét alaposan megmossuk, sózzuk, borsozzuk, a hasüregét is, jól bekenjük tyúkzsírral, megszórjuk morzsolt kakukkfűvel, a hasüregébe is helyezünk néhány szál kakukkfüvet, a krumpli tetejére helyezzük, mellehúsával fölfele, alufóliával lefödjük, s előmelegített sütőben, közepes hőfokon, saját levében puhára pároljuk. Hústűvel ellenőrizzük, hogy elkészült-e, amikor a tű nyomán nem enged rózsaszín lét, akkor kész van. Ekkor kifödjük, s saját zsírjával locsolgatva kissé megpirítjuk.

6 megjegyzés:

Hankka írta...

Finom a husi is és a köret is! :)

Nea írta...

A házi alapanyagoknak nincs párja, egész más az ilyen ételek íze. Sült csirke nálunk is gyakori vendég az asztalon, a kakukkfűtől isteni íze és illata lehetett.

Tálaló írta...

Én is nagyon szeretem a kakukkfüvet,óriási bokorrá nőtte magát már a kertben,úgyhogy gyakran használom is.Nyáron grill vagy pirított zöldségehez,télen meg cékla és gyökérzöldségek keverékét szórom vele,úgy sütöm.

Ha ízlik ültess a kertbe,egész évben szedhetsz belőle:))

Kati írta...

Hankka, igen :) Köszi :)

Nea, az biztos :) Köszi :)
Tálaló, a helyzet csak az nálunk, hogy én anyukámék kertjében gazdáskodom, ami elég kicsi, s fűszernövényeknek nem nagyon van hely benne, de ezt lehet csak megpróbálom :)

csipike írta...

Fenséges vele a csirke, én már régóta így sütöm. Szárítottal is finom lesz, legtöbbször azt használom.
Sokan rozmaringot használnak, nekem a pocim nem bírja, így helyette kakukkfűvel és majorannával ízesítek.
Nem csak fagyizni megyek, hanem ebédelni is ;-)

Kati írta...

csipike, igen bizony :) A rozmaring nekem is nagyon erős :) Várlak :)