2016. február 11., csütörtök

Serpenyős makréla

Sajnos mi is elég ritkán eszünk halat, pedig tudjuk, gyakrabban kéne. Én azért igyekszem. Makrélát még sosem ettem így egészben, csak konzervben. Most az egyik áruházban találtam nagyon jó árban, így gyorsan vettem is egy adagot. Mivel diétázom igyekeztem minél egészségesebben elkészíteni.


Hozzávalók(3 személy részére): 3 egész makréla (1 kg ), só, 3 - 4 cikk fokhagyma, 3 karika citrom, kevés olívaolaj. A körethez: 60 dkg (egy kisebb fej) karfiol, 2 cikk fokhagyma, só, kevés olívaolaj. A salátához: fél kigyóuborka, 1 paradicsom, 1 kápia paprika, 1 kis fej hagyma, só, kevés olívaolaj.
Elkészítése: A halat megtisztítjuk, a fejét levágjuk, alaposan megmossuk, az oldalát bevagdossuk, bekenjük olívaolajjal, kívül - belül sózzuk, a hasát megtöltjük a felszeletelt fokhagymával és a citromkarikákkal. Fóliába csomagolva 1 órát a hűtőben pihentetjük. A karfiolt rózsáira szedjük, majd lapos szeletekre vágjuk, megkenjük olívaolajjal, sózzuk, előmelegített sütőben, közepes hőfokon ropogósra sütjük. A zöldségeket összevágjuk, sózzuk, meglocsoljuk kevés olívaolajjal. Amikor a karfiol megsült megsütjük a halat is. Egy nagy serpenyőben kevés olívaolajat  forrósítunk, a halat mindkét oldalát pirosra sütjük benne. A karfiolall és a salátával tálaljuk.

2 megjegyzés:

horimarika írta...

Hű, ez nagyon kívánatos! A karfiol különösen tetszik. Imádom a karfiolt és így még nem készítettem. Köszönöm Katám!

Kati írta...

Horimarika, én is most készítettem így először karfiolt, de nagyon finom :) Köszi :)