2016. május 18., szerda

Zsályás libaszárny egresszósszal

Amikor utoljára vásárolni voltam az egyik bevásárlóközpontban jó árban találtam libaszárnyat, Magyarországról, Kiskúnfélegyházáról származott, legalábbis azt írta a címkéjén. Ma került sorra az elkészítse, s mivel nagyon szeretem a gyümölcs - hús párost és szezonja is van, ezért egresszószt készítettem hozzá, diétásan, hogy én is enni tudjak belőle. Nagyon, de nagyon finom lett. Krumplipürét ettünk hozzá. Olyan kövéresek voltak a szárnyak, hogy egy dl libazsírt is olvasztottam :)


Hozzávalók ( 3 személy részére ): 3 libaszárny, 8 - 10 zsályalevél, 4 zöldhagyma, 1 kápia paprika, só, bors, kevés olaj. A szószhoz: kb 40 dkg egres, 3 - 4 evőkanál nyírfacukor, pici só.
Elkészítése: A szárnyakat alaposan megmossuk, a fölösleges zsíros részt levágjuk, papírtörlővel leszárítjuk, a bőre alá benyomkodunk 2 - 3 zsályalevelet, sózzuk, borsozzuk. Az előkészített szárnyakat az olajon fehéredésig pirítjuk, hozzáadjuk a zöldhagymát, a paprikát, néhány zsályalevelet, felöntjük annyi vízzel, hogy majdnem ellepje, puhára pároljuk, majd zsírjára sütve megpirítjuk.
Az egrest megtisztítjuk, megmossuk, felöntjük 1 - 2 dl vízzel, hozzáadjuk a nyírfacukrot, a sót, felforraljuk, kb 10 percig főzzük, míg besűrűsödik. A húst az egresszósszal tálaljuk.
Megjegyzés: Krumplipürét is tálalhatunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések: